رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای تامین و توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ، شکر، روغن و برنج در خوزستان مشکلی وجود نداشته و مردم نگران کمبود کالا در استان نباشند.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 14 May 2022

خدارحم امیری‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:مردم نگرانی در خصوص کالاهای اساسی نداشته باشند و تا یکی ۲ روز آینده فراوانی کالاها را در فروشگاه‌ها شاهدخواهیم بود.

وی افزود: به دلیل اختلاف قیمت برخی از کالاها و برخی از شایعات شاهد حجم زیاد تقاضا در فروشگاه‌ها بودیم و بعضا احساس کمبود برخی از اقلام اساسی می شد اما کمبودی وجود نداشته و مردم نگران هیچگونه کمبود کالایی نباشند.

امیری‌زاده از افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نسبت به سال گذشته خبر  داد و اظهار داشت: کشتارگاه‌ها روز جمعه به خاطر تعطیلی کشتار انجام ندادند ولی مرغ منجمد و گرم به مقدار کافی در استان موجود است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی‌ افزود:اقلام و کالاهای اساسی به اندازه کافی در استان ذخیره شده و توزیع کالاهای اساسی طی چند روز آینده در خوزستان به روال عادی باز خواهد گشت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تقویت و افزایش گروه‌های نظارتی را از اقدامات نظارت بر بازار عنوان کرد و افزود: گروه‌های نظارتی در شهرهای مختلف استان به صورت مستمر فعالیت دارند و عملکرد بازار رصد می‌شود.

امیری زاده با بیان اینکه در تامین شکر در خوزستان هیچ محدودیتی وجود نداشته و شکر به مقدار لازم در اختیار عاملان توزیع قرار خواهد گرفت بیان کرد: برای توزیع برنج خارجی ۱۱۲۱پیگیری لازم انجام شده و علاوه بر این برنج تایلندی نیز تا چند روز آینده در بازار توزیع خواهد شد.

کشت شلتوک در خوزستان ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین در خصوص ممنوعیت کشت برخی محصولات در این استان گفت: بر اساس بخشنامه شورای عالی امنیت ملی و دولت فقط سه استان در کشور می توانند کشت شلتوک کنند و کشت شلتوک در سایر استان‌ها از جمله خوزستان ممنوع است.

امیری‌زاده بیان کرد: در این راستا کشت شلتوک در حوضه‌های آبریز سدهای استان خوزستان از جمله کارون، مارون، دز و کرخه ممنوع شده است.

وی در ادامه افزود: در برخی زمین های کشاورزی که در محدوده رودخانه‌های مناطق بالادست قرار دارند به صورت سنتی کشت‌ جزئی شلتوک انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار