مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان :
فرهاد ایزدجو شنبه در نشست خبری دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه که پیش از ظهر امروز دوم بهمن ماه برگزار شد با بیان اینکه کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه تنها کنفرانس بین المللی در حوضه آب کشور است اظهار کرد: این کنفرانش بین المللی هر سه سال یکبار برگزار می شود و شرکت کنندگان از ایران و کشورهای مختلف به صورتی حضوری و مجازی در این سمینار شرکت و مقالات خود را ارائه می دهند.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 23 January 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ فرهاد ایزدجو شنبه در نشست خبری دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه که پیش از ظهر امروز دوم بهمن ماه برگزار شد با بیان اینکه کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه تنها کنفرانس بین المللی در حوضه آب کشور است اظهار کرد: این کنفرانش بین المللی هر سه سال یکبار برگزار می شود و شرکت کنندگان از ایران و کشورهای مختلف به صورتی حضوری و مجازی در این سمینار شرکت و مقالات خود را ارائه می دهند.

وی با اعلام اینکه یک سوم آب های سطحی کشور در خوزستان است ؛ اظهار کرد: خوزستان با چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر رودخانه دائمی و ۱۱ هزار کیلومتر رودخانه فصلی علاوه بر ظرفیت ها با چالش های متعددی نیز در بخش آب مواجه است که بررسی علمی این موضوع بسیار اهمیت دارد.

ایزدجو به موضوعات مورد بررسی در این کنفرانس اشاره کرد وگفت: به دنبال بررسی علمی و ارزیابی مشکلات رودخانه از جمله کنترل سیلاب، فرسایش، خشکسالی و کم آبی، آلودگی ها، حقابه تالاب ها، ، حریم و بستر رودخانه ها، ، تغییر شکل مسیر رودخانه ها، تجاوز به حریم بستر و ایجاد مشکل برای مدیریت سیلاب در این کنفرانس بین المللی هستیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به خروجی این کنفرانس بین المللی؛ تصریح کرد: خروجی کنفرانس ها ارایه پژوهش های علمی محققان مختلف با محور موضوع کنفرانس، بررسی علمی این پژوهش ها و چاپ مقاله ها در مجله های علمی معتبر است و به دلیل اینکه ممکن است این پژوهش ها دارای اشکال در روش و نتیجه باشد به همین دلیل خروجی این پژوهش ها به طور مستقیم منجر به دستورکارهای اجرایی نمی شود.

ایزدجو افزود: این سمینار به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه مهندسی رودخانه با تاکید بر چالش های نظیر تغییر اقلیم ،خشکسالی و بحران کمی و کیفی آب رودخانه ها برگزار می شود و پژوهشگران تاثیر گذاری از کشورهای هند، کانادا، ایتالیا، سنگاپور، فیلیپین، آمریکا، آلمان و کانادا مقاله های خود را در نشست های تخصصی ارایه می دهند.

گفتتی است؛ دوازدهمین دوره سمینار بین المللی مهندسی رودخانه از چهارم تا ششم بهمن ماه ۱۴۰۰در اهواز به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد.

برچسب ها: آب و برق ، برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار