مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به حضور زنان در دوران دفاع مقدس گفت: زنان از همان روزهای اول نبرد، در کنار مردان رزمنده حضوری فعال داشتند و ابتدا در خط مقدم و سپس در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ حضور یافتند.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 28 September 2015

سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در همایش تجلیل از زنان پیشکسوت دوران دفاع مقدس که امروز (6 مهرماه) در قرارگاه کربلا اهواز برگزار شد، با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خوزستان اظهار کرد: این ستاد دارای شش کمیته است که کمیته امور بانوان یکی از زیرمجموعه‌های آن است. برگزاری حدود 400 برنامه از سوی این کمیته در هفته دفاع مقدس، نشان از حضور پررنگ و نقش تأثیرگذار زنان در دفاع مقدس دارد.

وی افزود: لازم است نقش زنان را در دفاع مقدس تبیین کرده و به نسل جوان نشان دهیم چرا که نقش زنان در دفاع مقدس، بسیار تأثیرگذار بوده است.

موسوی عنوان کرد: همان‌طور که از نام این جنگ مشخص است، یک جنگ تحمیلی بوده و زنان ما از همان روزهای اول نبرد، در کنار مردان رزمنده حضوری فعال داشتند. زنان ابتدا در خط مقدم و سپس در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ حضور یافتند. مراکز بهداشتی و درمانی می‌تواند گواه و شاهدی از گذشت و ایثار زنان این سرزمین در جایگاه پرستار و پزشک باشد. علاوه بر این نقش، زنان ما در حوزه‌های مختلف پشتیبانی نیز فعالیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: زن در خانواده نقشی تأثیرگذار دارد به طوری که هیچ مهری با مهر مادری قابل مقایسه نیست ولی می‌بینیم که بسیاری از مادران در دفاع مقدس خود فرزندان را راهی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل می‌کنند که اینها همه قابل تقدیر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به نقش بسیار موثر حضرت فاطمه زهرا(س) در صدر اسلام گفت: از دیگر زنان بسیار تأثیرگذار اسلام می‌توان به حضرت زینب(س) اشاره کرد که اگر این حضرت در کربلا حضور نداشتند اکنون نمی‌توانستیم به این خوبی از دین اسلام دفاع و پاسداری کنیم.

موسوی اظهار کرد: وظیفه امروز ما این است که ارزش‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی(ره) که برای حفظ آنها جنگیدیم را به نسل جوان منتقل کنیم که وظیفه‌ای بس سنگین است.

وی همچنین با اشاره به فاجعه منا گفت: این ناملایمت‌ها و اتفاقات ناگوار این‌چنینی به این خاطر است که می‌خواهند ما شیعیان را از میدان به در کنند ولی ما محکم ایستاده‌ایم. هر کس به حج مشرف شده باشد می‌تواند درک کند که در آن لحظات چه شرایط سختی بر حجاج حاکم بوده و این عزیزان با مرگ سنگینی از این دنیا رفتند لذا ضرورت دارد که جلوی این فتنه‌ها را بگیریم.

به گزارش ایسنا؛ همچنین فردوس مجدیان، معاون عترت خواهران حسینیه ثارالله اهواز، در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: حدود 5 هزار خواهر پشتیبان و رزمنده دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد که در این همایش از 50 نفر از این زنان تقدیر خواهد شد.

وی افزود: صبر و ایثار و از خود گذشتگی زنان در هشت سال دفاع مقدس مهمترین مشخصه این شیرزنان است که اگر نبود شاید سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می‌خورد. همچنین پشتوانه روحی و روانی که مادران هنگام اعزام فرزندانشان به جبهه‌های جنگ به آنها منتقل می‌کردند، آنچنان قوی بود که ایستادگی و مقاومت را در رزمندگان ما رقم زد.

مجدیان به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: تجدید میثاق با مقام معظم رهبری، تجلیل از خواهران و ایثارگری‌های آنها در دفاع مقدس و انتقال تجربیات این افراد ارزشمند به نسل جدید از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌ها است. دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار جمعی از بانوان با مقام معظم رهبری، برگزاری سفرهای زیارتی به عتبات عالیات در طول سال از جمله برنامه‌های ویژه بانوان رزمنده در دفاع مقدس است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار