رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان :
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بانکی واحدهای تولید گفت: واحدهای تولیدی غیر فعال در این استان اکثرا مشکل بانکی دارند.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 20 January 2022

به گزارش ایرنا امیرحسین نظری پنجشنبه در نشست مدیران شرکت های فولاد خوزستان با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در محل مجتمع فولاد شادگان افزود: شادگان با ۱۷۷ هزار نفر جمعیت با بیکاری ۴۰ درصد یکی از شهرهای محروم استان خوزستان است.

وی مهم ترین صنعت شادگان را مجتمع فولاد عنوان کرد که با کمک وزارت صمت احداث شده اظهار داشت: با توجه به اینکه شادگان یکی از شهرستان های با ظرفیت بالا در تولید خرما است احداث کارخانه فرآوری خرما در این شهرستان ضروری است و برای احداث این کارخانه نیاز به حمایت وزارتخانه است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رویکرد نظام توجه به مناطق محروم است و سیاست رئیس جمهور این است که به مناطق کم برخوردار توجه شود.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد  ادامه داد: شادگان یک شهرستان محروم است که قبلا جمعیت بسیاری داشت اما به دلیل مشکلات ناشی از عقب ماندگی ، جمعیت آن کاهش یافته لذا ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان ضروری است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان شادگان برای اشتغال با مشکلات زیادی مواجه هستند و دشمن هم از این فرصت استفاده می کند تا از جوانان سو استفاده کند از وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواست برای ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان طرح توسعه مجتمع فولاد شادگان را به عنوان یک فرصت در منطقه پیگیری کنند.
ناصری نژادهمچنین با بیان اینکه بسیاری از جونان شادگان به امید یافتن شغل از این شهرستان کوچ وکرده اند اظهار داشت:حاشیه شهرستان ها پر از جوانان بیکار شادگانی شده که به دنبال شغل هستند.

نماینده مردم شادگان در ادامه با تاکید بر اینکه نباید شرایط به گونه ای باشد که جوانان به سمت ترفندها و حیله های دشمنان بروند اظهار داشت:وقتی رهبر معظم انقلاب بر بحث تولید تاکید دارد چرا با قطع برق و گاز تولید در کارخانه ها مختل می شود این کار ضربه سنگینی به واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور وارد می کند.
وی در ادامه افزود: باید تلاش شود تا در زمینه صادرات خوزستان به یکی از قطب های اقتصادی کشور تبدیل شود.
ناصری نژاد در خاتمه بر اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد شادگان تاکید کرد.

مجتمع فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. 
مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیت های ویژه ای دارد. 
این مجتمع شامل ۲ بخش اصلی احیا و فولاد سازی است که در بخش احیای مستقیم ۸۰۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال تولید و در بخش فولاد سازی نیز یک میلیون تن شمش فولادی در سال به روش ریخته گری مداوم تولید می‌کند.

عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه فولاد شادگان نیز مهرماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

وزیر صمت پنجشنبه برای سفری ۲ روزه  وارد خوزستان شد.

وی صبح پنجشنبه از شرکت فولاد شادگان ، بندر تجاری و شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

برچسب ها: تسهیلات بانکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار