در دیدار دکتر پدرام پاک آئین نماینده مدیران مسئول در هئیت نظارت بر مطبوعات کشور با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح شد:
دکتر پدرام پاک آئین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات کشور امروز 29 دی ماه 1400 با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دکتر جمشیدی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همچنین دکتر افشار پرویزی بابادی مدیر خانه مطبوعات خوزستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹ 20 January 2022

تابناک خوزستان:

دکتر پدرام پاک آئین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات کشور امروز 29 دی ماه 1400 با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دکتر جمشیدی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همچنین دکتر افشار پرویزی بابادی مدیر خانه مطبوعات خوزستان دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار دکتر محمد جوروند گفت: کار رسانه را کاری سخت و پیچیده می دانیم، از این رو علاقمند به تقویت رسانه ها هستیم، زیرا ارتباط رسانه ها با مجموعه و بدنه دولت ارتباطی سازنده است و امیدوارم مسئولین در دولت آقای رئیسی به خصوص استاندار جدید در ارتباط با رسانه ها دیدگاهی حمایتی را دنبال کنند، زیرا معتقدیم نقطه قوت و یا پاشنه آشیل دولت ها در نوع ارتباط با رسانه ها و حوزه فرهنگ صورت می گیرد.
وی ادامه داد: معتقدیم رسانه های استان خوزستان با شناختی که از اهالی آن سراغ داریم، رسانه های نجیب و دلسوزی هستند که همیشه همراه نظام و دولت ها بوده اند و در بحرانهای مختلف از جمله، سیل، زلزله و کرونا و تنش آبی و ... جوانمردانه ایستادگی کردند و توانستند مانع از بحرانهای بزرگ شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه رویکرد اداره ارشاد اسلامی خوزستان رویکردی با نگاه حمایت از حوزه فرهنگ بوده است گفت: خوشبختانه در دوره ای که تصدی امور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به دست من و همکارانم سپرده شد، موفق به برگزاری جشنواره های مختلف در تمام شهرهای استان شده ایم و بخش عمده ای از این جشنواره ها، جشنواره های بین المللی و با حضور اهالی فرهنگ و شعار و ادبا کشورهای مختلف بوده است و بعضا مذاهب مختلف از جمله مسیحیت و سنی در وصف امام رضا در جشنواره شعر رضوی اشعاری را سروده اند.
همچنین دکتر پدرام پاک آئین نماینده مدیران مسئول در هئیت نظارت بر مطبوعات کشور گفت: خوزستان در حوزه فرهنگ و رسانه از سرآمدهای کشور است و خوشحالیم از اینکه پایداری در ادبیات، در رسانه و حوزه فرهنگ باعث معرفی افرادی خبره در این حوزه شده است.
وی گفت: یکی از اتفاقات مهم که باعث توسعه و پیشرفت رسانه ها و حوزه فرهنگ در هر استان می شود، این موضوع است که مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی از بدنه این مجموعه انتخاب شده اند و با استفاده از شناخت و تجربه ای که از اهالی فرهنگ و رسانه دارند، باعث رضایتمندی این قشر زحمتکش شده اند.
معتقدیم هر آنجا که مدیر اهل فن به کار گرفته شده است، فعالیت های سیاسی بر مطبوعات سایه نگسترانیده و موفقیت حاصل شده است.
پاک آئین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه می بایست در شیوه نامه رتبه بندی رسانه ها و مطبوعات اصلاحاتی انجام شود گفت: ما هم معتقدیم بخشی از آیتم ها برای رتبه بندی رسانه ها، ضروری نبوده و نگاه به موضوع رتبه بندی باید باعث ارتقاء شود، همچنین اینکه معتقدیم می بایست در حمایت از مطبوعات محلی چاره جدیدی اندیشیده شود و در رتبه بندی نگاه به رسانه سراسری و رسانه محلی یکسان نباشد.
همچنین مرتضی جمشیدی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 400 نشریه مکتوب و پایگاه خبری در استان مشغول فعالیت هستند که به لحاظ تعداد در رتبه دوم کشور قرار داریم و این یک حسن برای ما به شمار می رود.
وی ادامه داد: علیرغم تکثر بالای رسانه ها در استان خوزستان به جرات می گوئیم در هیچ دوره ای این میزان اتحاد و همبستگی در حوزه ها رسانه را شاهد نبوده ایم و از طرفی خوشبختانه رسانه ها در تمامی مسائل و بحران ها و در لحظات حساس کنار نظام و مسئولین بوده اند و با فعالیت هایی که داشته اند بسیاری از بحران ها را به ساحل آرامش رسانده اند.
جمشیدی بیان داشت: انتظار ما از معاونت مطبوعاتی این است که نگاه به مطبوعات استان نگاه ویژه باشد و در پرداخت یارانه کاغذ به آنها اجحاف نشود، متاسفانه برای استان رقمی در نظر گرفته می شود و می گویند این رقم را بین رسانه ها تقسیم کنید و ما این نوع توزیع را عادلانه نمی بینیم و انتظار توجه داریم.
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: موضوع دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که در دوره ما هیچ رسانه ایی تعطیل نشده و خوشبختانه با رایزنی هایی که با شرکت نفت و سایر دستگاه ها صورت گرفته توانسته ایم حمایت های خوبی از رسانه ها در زمینه آگهی ها داشته باشیم.
جمشیدی گفت: در حال حاضر 2 چاپخانه در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند که 95 درصد روزنامه ها و هفته نامه های استان در این دو چاپخانه به چاپ می رسند ، اما در موضوع کاغذ با مشکلاتی مواجه هستند و ای کاش در زمینه اختصاص کاغذ به چاپخانه فکری اساسی می شد تا بتوانیم این کاغذ را وارد چرخه چاپ کنیم و از هزینه های متحمل شده به رسانه ها بکاهیم.
وی تصریح کرد: موضوع دیگر در زمینه رتبه بندی مقایسه کردن رسانه های استان با تهران است که به هیچ وجه این مقایسه را مقایسه ای عادلانه نمی دانیم و اینکه این نوع مقایسه باعث شده هیچ رسانه ای از استان خوزستان حائز امتیاز 30 نشود و نگرانی فراوانی بر اهالی مطبوعات وارد شده است و انتظار داریم در این زمینه تجدید نظری صورت گیرد.
جمشیدی در پایان گفت: موضوع دیگر که می بایست در رابطه با آن اقدام عاجل صورت گیرد، بحث 9 درصد ارزش افزوده بر درآمدهای مطبوعات و رسانه ها است که انتظار می رود، 9 درصد از دستگاه آگهی دهنده مطالبه شود و نه از درآمدهای مطبوعاتی.
در پایان این دیدار صمیمانه دکتر افشار پرویزی بابادی مدیرخانه مطبوعات خوزستان گفت: از زمانی که دکتر پاک آئین عهده دار سمت نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت شده اند، بسیاری از اهالی رسانه خوزستان در دریافت مجوزها و گرفتاری هایی که داشته اند با مساعدت و تهسیل در روند اداری روبه رو شده اند که این اتفاق بسیار ارزشمندی است.
وی گفت: رسانه های استان خوزستان رسانه های منسجم، متحد و با تیزبینی در تمامی بحرانها حاضر بوده اند و در کنار مردم و مسئولین باعث ایجاد آرامش شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار