فرمانده مرزبانی کشور درمهران عنوان کرد
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تردد زوار اربعین در مرزهای کشور با عراق از جمله مهران، شلمچه و چذابه تسهیل شده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 28 September 2015
به گزارش تابناک ایلام، سردار سرتیپ قاسم رضایی روز دوشنبه در حاشیه نشست فرماندهان مرزبانی غرب کشور در مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعات نشست امروز فراهم کردن تسهیلات مناسب به منظور ارایه خدمات به زوار اربعین حسینی است.
وی ادامه داد: در این خصوص در یکسال گذشته چهار نشست با حضور فرماندهان مرزبانی استان های هم مرز ایران و عراق برگزار شده و موارد و مشکلات موجود بین دو طرف در موضوعات مختلف تقریبا مرتفع شده است.
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: سال گذشته در توافقی که با حضور وزرای خارجه دو کشور در بغداد انجام شد و همچنین نشست های مرزبانی و روسای پایانه ها، نتایج بسیار خوبی برای ایجاد تسهیلات بیشتر در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه بدست آمد.
سردار رضایی افزود: امسال نیز همین موضوع در دستور کار قرار گرفته و دو طرف در موارد متعددی به توافق رسیدند که یکی از این موارد اجازه ورود و خروج آمبولانس و اتوبوس برای انتقال مصدومان در خاک عراق است.
وی ادامه داد: در استان ایلام تعداد گیت های پایانه مرزی از 18 گیت به 94 گیت افزایش یافته و قرار است طرف عراقی نیز در زمینه افزایش تعداد گیت های مرزی خود اقدام کند.
وی با بیان اینکه تلاش می شود با استقرار نیروهای گذرنامه، در ایام خاص تردد زوار بصورت 24 ساعته فراهم شود، اظهار کرد: تعداد ماموران زن و مرد را نیز در پایانه مرزی افزایش داده ایم.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: 20 روز مانده به اربعین، فرماندهان و نیروهای مرزبانی دو کشور در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه مستقر خواهند شد.
سردار رضایی افزود: به منظور برقراری امنیت در استان های عراق که محل تردد زوار است، نشست هایی با تمامی کلانتری ها و فرماندهان این استان ها برگزار شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه امنیت کامل در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه به منظور تردد زوار اربعین حسینی برقرار است و نیروهای مرزبانی پلیس آماده خدمات رسانی هستند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: تردد در این سه مرز تنها با گذرنامه و ویزا امکان پذیر است در غیر این صورت تردد ممنوع خواهد بود.
سردار رضایی افزود: زائران ایرانی ابا عبدالله الحسین سال گذشته در تجمع 20 میلیونی زوار در کربلا نقش ویژه ای داشتند و خوشبختانه مردم استان ایلام نیز برغم ازدحام و حجم بالای جمعیت زوار با تشکیل موکب کاری ستودنی و در خور تقدیر در میزبانی از زوار انجام دادند.
پنجمین اجلاس فرماندهان مرزبانی استان های غرب کشور امروز دوشنبه در شهرستان مرزی مهران برگزار شد.
این اجلاس با حضور فرماندهان مرزبانی پنج استان غرب ایران اسلامی و نمایندگان مرزبانی استان های هم مرز کشور عراق برگزار شد.
این اجلاس با رویکرد بررسی وضعیت امنیتی مرزهای دو کشور بویژه در آستانه ایام اربعین حسینی و برنامه ریزی برای تردد زوار از مرزهای رسمی دو کشور برگزار شد.
چهارمین اجلاس مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و عراق چهارم آبان ماه سال گذشته در بغداد پایتخت عراق برگزار شد.
کوتاهی مسیر تا شهرهای مذهبی عراق و امنیت بسیار بالا باعث شده زوار ایرانی مرز مهران را برای تردد به این کشور برگزینند، بطوریکه سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر که بر اساس آمارهای نیروی انتظامی 70 درصد زوار اربعین را تشکیل می دانند، از این مرز رسمی برای عزیمت به عراق استفاده کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار