رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر درج قیمت بر روی کالاهای تولیدی از سوی تولیدکنندگان گفت: درج قیمت بر روی کالا به شفاف سازی قیمت ها در بازار کمک می کند.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 17 January 2022

امیرحسین نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در صورتی که تولید کننده ای این دستورالعمل را اجرا نکند از سوی دستگاه های نظارتی و بازرسان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: با درج قیمت بر روی محصول می توان قیمت تولید کننده را بهتر رصد کرد و قطعا شرایط مطالبه گری برای مصرف کننده نیز بهتر و شفاف خواهد شد.

نظری ادامه داد: برخی فروشگاه ها تخفیف هایی بر روی برخی کالاهای اعلام می کنند تا جذابیتی برای خرید کالا ایجاد کنند اما این تخفیف ها واقعی نیست و ترفند شرکت های تولید کننده ، پخش و فروش است که به ضرر خریدار تمام شده و مصداق گرانفروشی است.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: برای جوگیری از این ترفندهای گرانفروشی و برای ایجاد محیطی سالم و رقابتی برای تولید کننده و مراکز پخش، تولید کننده باید قیمت کالای های تولیدی خود را بر روی کالا قید کند.

وی با اشاره به مزایای اجرای  این طرح بیان کرد: اجرای این طرح باعث شفاف شدن قیمت ها ، مقابله با گرانفروشی، ایجاد فضای رقابتی در بازار و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می شود.

نظری اظهار داشت: در این طرح قیمت تولید کننده و حداقل ضرایب تعیین شده شبکه توزیع بر روی کالا درج می شود و فروشندگان با شفاف شدن قیمت کالا می توانند از محل سود خود به مصرف کننده تخفیف دهند و از طرفی به مصرف کننده فشار و اجحاف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همه فروشندگان مکلف به نصب برچسب قیمت بر روی کالاها هستند گفت: به تدریج تمامی کالاها زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

تولید کنندگان از آذر ماه مکلف شدند قیمت تولید را بر روی کالاهای خود درج کنند و سازمان صمت مسئولیت نظارت بر اجرای این طرح را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار