اجرای طرح ویژه در یاسوج :
سردار مصطفایی : در ادامه این طرح همچنین نظارت بیشتری را بر کافی شاپ ها، رستوران ها و مراکزی که به عنوان پاتوق مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً افراد اراذل و اوباش در این نقاط تجمع دارند، در دستور کار داریم.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 16 January 2022

امروز با حضور مقامات ارشد قضایی و انتظامی در یاسوج نهمین طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، اجرایی شد آغاز شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : هر دستی برای به خطر انداختن امنیت مردم بلند شود، این دست قلم خواهد شد
سید علی ملک حسینی افزود : به دنبال درخواست مکرر مردم و از آنجا که بارها اعلام شده است، امنیت خط قرمز دستگاه قضایی و نیروی مقتدر انتظامی است از امروز این طرح تا مدتی هر روزه و متناوب و پس از آن هم تا پایان سال در چندین نوبت اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت : همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم نگاه به وقایع اخیر در استان، باید یک نگاه کارشناسانه باشد از آن طرف هم اعلام می‌کنیم که هر دستی برای به خطر انداختن امنیت مردم بلند شود این دست قلم خواهد شد.
یک ماه مداوم اوباش و اراذل زیر ذره بین / دادستان هر دستی برای نا امنی بلند شود ، قلم خواهد شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه با اظهار اینکه کسانی که امنیت مردم را به خطر اندازند جایگاه آنها در زندان خواهد بود افزود : امروز کسانی که با حمل سلاح سرد و گرم بخواهند امنیت مردم را که ثمره ی خون شهدای عزیز ما هست به خطر بیاندازند، قطعاً در چنگال دستان مقتدر پلیس گرفتار خواهند شد و توسط همکاران عزیز قضایی جای آنها در زندان خواهد بود.
وی گفت: حضور پلیس و امنیت همیشگی و  بنا بر نیازی که هست در این چند سال این طرح اجرایی شده و هشت مرحله از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی اجرا شده است و الان به صورت فوق‌العاده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان اظهار داشت : این طرح امروز در مرکز استان شروع شده و با تدبیر سردار فرماندهی انتظامی استان در همه ی نقاط شهرستان ها و استان این طرح اجرا می گردد.
مردم به هیچ وجه نگران موضوع امنیت در استان نباشند
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه اجرای این طرح با اشاره به خدمتگزاری دستگاه قضایی و پلیس برای مردم، گفت : پلیس و دستگاه قضائی استان در خدمت مردم عزیز هستند و با قاطیعت با هرگونه رفتار و حرکات هنجارشکنانه اراذل و اوباش برخورد خواهند کرد و استان کهگیلویه و بویراحمد جایی برای عرض اندام چنین افرادی نخواهد بود.
سردار کیقباد مصطفایی اظهار داشت : طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با حضور حداکثری مجموعه فرماندهی انتظامی استان با همراهی دستگاه قضائی استان در دست انجام داریم و در این طرح به صورت ویژه ، برخورد جدی و قاطع با اراذل و اوباش، افرادی که به انحاء مختلف سعی در بر هم زدن نظم عمومی جامعه دارند، دارندگان سلاح های غیر مجاز اعم از سلاح گرم و سرد و خودروهایی که برای مردم ایجاد مزاحمت می کنند، در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی افزود: در ادامه این طرح همچنین نظارت بیشتری را بر کافی شاپ ها، رستوران ها و مراکزی که به عنوان پاتوق مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً افراد اراذل و اوباش در این نقاط تجمع دارند، در دستور کار داریم.
مصطفایی با اظهار اینکه این طرح به مدت یک ماه و در مقاطع زمانی مختلف اجرا می شود، تصریح کرد: این طرح در هفته اول به صورت هر روزه در چند نقطه از شهر اجراء و در هفته های آتی به صورت منقطع و در مواقعی که لازم باشد، به مرحله اجرا در می آید.
یک ماه مداوم اوباش و اراذل زیر ذره بین / دادستان هر دستی برای نا امنی بلند شود ، قلم خواهد شد
فرمانده ی انتظامی استان افزود: هدف از اجرای این طرح این است که به مردم و همشهریان عزیز که مطالبه گر اجرای طرح های این چنینی هستند بگوییم که مردم به هیچ وجه نگران موضوع امنیت در استان نباشند.
وی اظهار داشت: پلیس و دستگاه قضائی استان در خدمت مردم عزیز هستند و نهایت سعی و تلاش را دارند تا امنیتی که شایسته مردم عزیز استان هست را برایشان فراهم کنند.
مصطفایی گفت: به رغم اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ فراوانی و نرخ جرم در وضعیت بسیار مطلوب امنیتی قرار دارد، متأسفانه در روز های گذشته به واسطه ی انتشار یک سری کلیپ ها که شامل صحنه های مختلف درگیری بود، احساس امنیت در مردم و شهروندان خدشه دار گردید.
فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از شاخص های بالای امنیتی همواره یکی از استان های امن و مطلوب کشور در حوزه امنیت بوده، خاطرنشان کرد: طرح مذکور در این مرحله در مرکز استان اجرا خواهد شد و به افرادی که به انحاء مختلف سعی در بر هم زدن نظم عمومی جامعه را دارند، هشدار داد؛ پلیس و دستگاه قضائی استان با قاطیعت با هرگونه رفتار و حرکات هنجارشکنانه برخورد خواهند کرد و استان کهگیلویه و بویراحمد جایی برای عرض اندام هنجارشکنان نخواهد بود.
احکام بسیار قوی محکومیت اراذل و اوباش، به زودی در رسانه‌ها اعلام خواهد شد
معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حین اجرای این طرح و در حاشیه آن در سخنانی گفت: به پای سایر دوستان در تمام مراحل اعم از تصمیم‌گیری مصوبات، تحت نظر رئیس کل دادگستری استان داشتیم و الان که میدانی حضور خواهیم یافت.
سید عیسی حسنی افزود :  قطعاً با مظاهر ناامنی و خودروهایی که احیاناً حامل سلاح، اعم از سلاح های سرد و گرم برخورد خواهد شد و مردم به عینه خواهند دید که برای ما، خط قرمزمان، امنیت مردم است.
حسنی گفت : این صرفاً وظیفه دستگاه قضایی و مرجع مقتدر و محترم انتظامی نیست که این کار را انجام دهند و سایر نهادها و هم باید متولی شده هم در زمینه های فرهنگی و آموزش خانواده و در بحث امنیت اجتماعی و کمک کنند و توقع ما این است که آنها هم در دراز مدت کمک کمک کنند.
یک ماه مداوم اوباش و اراذل زیر ذره بین / دادستان هر دستی برای نا امنی بلند شود ، قلم خواهد شد
معاون قضایی دادگستری استان با اظهار اینکه این طرح تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: در همین جا به کسانی که بچگی می کند، و احساس می‌کنند که شهر یک مهدکودک است و اقداماتی انجام می‌دهند که حریم امنیتی مردم و احساس ناامنی ایجاد می‌شود،هشدار داده که قطعاً برخورد خواهد شد و با هیچکس هم مماشاتی نخواهیم کرد.
 وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا همه ی نوع نگاه ها و همه ی مشکلات بر دوش دستگاه قضایی است، اظهار داشت: البته شاید دلیل این باشد که ختم همه ی این موارد به دستگاه قضایی باشد و آخرین مرجع دستگاه قضایی است و دلیل این است در حالی که نباید این طور باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: اگر آموزش‌های همگانی و فرهنگ سازی را داشته باشیم و خانواده‌های ما نقش شان را فراموش نکنند و متولیان امر امور فرهنگی وارد  صحنه شوند و بدی خطر اسلحه را برای نسلهای ما گوشزد کنند، خیلی تأثیر خواهند داشت.
حسنی در خصوص صدور احکام برای افرادی که تحت عنوان اراذل و اوباش در سطح شهر قدرت نمایی می کنند، گفت: احکام بسیار قوی در این زمینه اعم از حبس و تبعید صادر کرده ایم و همانطور که در ماه گذشته گفتیم، به زودی در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.
وی افزود : کسانی که با قدرت نمایی اقداماتی نظیر قدرت نمایی با سلاح سرد و گرم دادن و انتقال پیام در فضای مجازی؛ واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و سایر بخش هایی که در فضای مجازی فعال هستند همه ی آنها رصد می‌شود و کسانی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند، منتظر باشند و به ویژه  مروجین خشونت، بدتر از کسانی هستند که قمه بر دارند و قمه کشی کنند، کسانی هستند که آن را ترویج می کنند، به جای اینکه در صحنه بروند و امر به معروف و نهی از منکر نمایند، آن را ترویج می‌کنند.
دستگاه قضایی؛, برخورد قاطع و قانونی با مرتکبین جرائم انجام خواهد داد
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در حین اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سخنانی اظهار  داشت: این طرح با حضور پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و همچنین مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد اجرا می‌گردد.
اسماعیل مسعودی کِوِشک گفت: در  چارچوب برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و حاملین سلاح های سرد و گرم غیر مجاز و مرتکبین جرائم خشن اجرایی خواهد شد.
یک ماه مداوم اوباش و اراذل زیر ذره بین / دادستان هر دستی برای نا امنی بلند شود ، قلم خواهد شد
مسعودی کِوِشک با اظهار این که این طرح در مدت یک ماه در استان اجرا خواهد شد،افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح برخورد با خودروهای بدون پلاک خواهد بود و با خودروهایی که دارای پلاک مخدوش باشند و یا خودروهای که از طریق انجام حرکات نامتعارف موجبات اخلال در نظم و آسایش عمومی را فراهم می‌کنند نیز برخورد خواهد شد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت یکی دیگر از اهداف مورد نظر در اجرای این طرح سرکشی و بازرسی از کافی شاپ ها و کافه ها خواهد بود و تورهای ایست و بازرسی در نقاط پرتردد و ورودی‌ها و خروجی‌های شهر، به منظور کشف سلاح و مهمات و مبارزه با قاچاق آن مستقر می‌شوند.
 معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان گفت: دستگاه قضایی همچون طرح های گذشته در این ارتباط برخورد قاطع و قانونی با مرتکبین جرائم انجام خواهد داد و کوچکترین مماشات را با این افراد در نظر نخواهد گرفت و بر خود صریح، قاطع و قانونی خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار