استاندار خوزستان در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تاکید بر ارتقای مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح این استان گفت: آموزش‌های مهارتی باید متناسب با فناوری‌ روز باشد.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 16 January 2022

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان صادق خلیلیان روز یکشنبه در نشست با غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد ضمن اینکه کسب مهارت و فراگیری فناوری‌های نوین از عوامل موثر بر اقتصاد پایدار به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه ضرورت فراگیری آموزش‌های مهارتی جدید متناسب با رشد فناوری‌های روز دنیا بسیار احساس می‌شود خاطر نشان کرد: با رشد علم و فناوری بسیاری از مشاغل قدیمی منسوخ شده و جای خود را به فناوریی‌های روز داده اند.

استاندار خوزستان گفت:نیروی کار آموزش دیده باید بتواند با ظهور رشته‌های جدید به کسب فناوری‌های نو دست یابد و مهارت‌ها و توانایی‌های خود را ارتقا بخشد تا در بازار رقابت و چرخه تولید به فعالیت خود تداوم بخشد.

بر اساس اعلام اداره کل فنی وحرفه‌ای خوزستان ۹۰درصد افراد بیکار در این استان فاقد مهارت‌های فنی و تخصصی هستند.

در این نشست معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز گزارشی از آخرین وضعیت مراکز فنی و حرفه ای خوزستان و رشته های مورد نیاز در این استان ارایه کرد.

در سفر حسینی نیا به خوزستان چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای به روز رسانی تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای چهار شهرستان اندیکا، مسجدسلیمان، لالی و هفتکل اختصاص یافت.

معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از روز چهارشنبه گذشته به همراه رییس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خوزستان سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار