معاون امور اقتصادی استانداری تاکید کرد؛
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان این که خوزستان تکیه گاهی عظیم برای کشور به شمار می‌رود خطاب به نمایندگان گفت: از شما توقع داریم با توجه به موقعیت مرزهای آبی و خاکی خوزستان، سرمایه‌گذاری مرزی را از برخی استان‌ها که استعداد و پتانسیلی در این زمینه را ندارند به سمت خوزستان هدایت کنید.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴ 15 January 2022

دکتر آقارضا فتوحی در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان خوزستان افزود: استان خوزستان رتبه نخست برخورداری از منابع نفت و گاز، رتبه دوم در صنعت فولاد و صنایع وابسته در کشور و رتبه برتر تولید محصولات کشاورزی را دارد اما رتبه اشتغال خوزستان متناسب با این ظرفیت‌ها نیست.

فتوحی بیان کرد: در شهر آغاجاری طبق آمارهای گفته شده، ۲۷.۵ درصد بیکاری وجود دارد که حتی این آمار بیشتر هم هست اما چاه های فراوان نفت در کنار این شهرستان وجود دارد و هیچکس حاضر به سرمایه گذاری در این شهرستان نیست.

وی افزود: شرکت شستا، به جای سرمایه گذاری در جاهای دیگر، در این شهرستان سرمایه گذاری کند؛ زمین، امکانات و منابع در این راستا آماده است. این موضوع شامل شهرهای دیگر استان مانند اندیکا، مسجدسلیمان، آبادان، ایذه، هفتکل و هویزه نیز می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: در بحث اشتغال، مشکلات فراوانی وجود دارد و از نمایندگان توقع داریم که نتیجه این جلسه، به دست رئیس جمهور و رئیس مجلس کشور رسیده شود.

فتوحی با اشاره به لزوم عملیاتی شدن چند پروژه در خوزستان گفـت: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، توسعه زراعت چوب و چوب‌ورزی با استفاده از زهاب نیشکر، طرح جامع نخیلات و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و تملک شده توسط بانک‌ها، توسعه شیلات و اجرای طرح توسعه ۲۸۰۰ هکتاری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را از شما نمایندگان خواستار هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار