مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از آغاز انعقاد قرارداد کشت زمستانه در تمام شبکه های آبیاری حوزه زهره و جراحی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 15 January 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “حمد دریس” گفت: با توجه به تعویق زمان کشت توسط کشاورزان زحمتکش، هم اکنون آمادگی عقد قرارداد با این عزیزان را اعلام می نماییم.
وی ادامه داد: ما هر ساله با شروع فصل کشت اقدام به عقد قرارداد تامین آب با کشاورزان منطقه می کنیم که خوشبختانه کشاورزان منطقه با توجه به توصیه های اعلام شده از سوی سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر کم بارشی و کمبود آب در پاییز، شروع کشت خود را به تعویق انداختند که این امر موجب شد تا هم اکنون واحد امور مشترکین در تمامی شهرستانهای تحت پوشش پذیرای کشاورزان محترم برای عقد قرارداد باشند.
دریس در پاسخ به اینکه مناطق تحت پوشش شرکت و تنوع کشت در منطقه چگونه است، اینچنین پاسخ داد: این شرکت در منطقه ای استراتژیک به لحاظ جغرافیایی واقع شده است و اراضی کشاورزی شهرستانهای رامشیر، رامهرمز، شادگان، امیدیه و هندیجان را تحت پوشش شبکه آبیاری خود دارد و می توان گندم، جو و کلزا را بعنوان اصلی ترین نوع کشت قلمداد کرد که همگی جز محصولات مهم در اقتصاد کشاورزی محسوب می شوند.
وی در ادامه اشاره ای به تعداد مشترکین و اراضی مستعد جهت عقد قرارداد کرد و گفت: طبق مطالعات انجام شده ۳۵ هزار هکتار اراضی مستعد عقد قرار داد در سال آبی جاری تخمین زده شده و میتوان گفت در شبکه های تحت پوشش حدود ۴۲۰۰ مشترک داریم.
دریس در پایان ضمن آرزوی سالی پر رونق برای کشاورزان گفت: کشاورزان محترم میتوانند با حفظ شیوه نامه های بهداشتی پس از اخذ مجوز از جهاد کشاورزی شهرستان خود به امور مشترکین واقع در دفاتر شبکه های تحت پوشش مراجعه نموده و قرارداد خود را منعقد نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار