مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از تعمیر و راه اندازی درایو کلید قدرت ژنراتور (GCB) واحد شماره 7 این نیروگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 12 January 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب وبرق خوزستان، “سید حمید صالحی” ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از تجهیزات اصلی هر واحد، کلید اصلی ژنراتور می باشد که برای سنکرون کردن واحدهای نیروگاه، با شبکه ۴۰۰ کیلو ولت سراسری و همچنین برای ایزوله نمودن واحد از شبکه قدرت و نیز قطع جریان بار و جریان ناشی از خطا داخلی (مربوط به واحد) و خطای خارج از ژنراتور بکار می رود.
“رضا پورسعید “معاون فنی و مهندی سد و نیروگاه کارون3 نیز در این خصوص،افزود: همزمان با بازرسی های سالیانه، تست های الکتریکی مربوط به کلید قدرت ژنراتور واحدهای شماره 7و8 مطابق با دستورالعمل سازنده (شرکتABB ) در دستور کار این نیروگاه قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه، با انجام تست های مذکور مشخص گردید که مکانیزم درایو هیدرولیک مربوط به کلید اصلی ژنراتور واحد فاقد عملکرد مناسب می باشد، گفت: با تصمیم کمیته فنی نیروگاه ، درایو هیدرولیک کلید مذکور دمونتاژ و درایو یدکی که از قبل با همکاری شرکت تعمیرات نیروگاههای برقآبی خوزستان تعمیر شده بود در کمترین زمان ممکن نصب و پس از انجام تست های عملکردی، واحد ۷ مطابق با برنامه زمانبندی جهت اتصال به شبکه سراسری در اختیار واحد بهره برداری قرار گرفت.
“پور سعید” یادآوری کرد: جهت افزایش قابلیت اطمینان سیستم در زمان پیک شبکه، با بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان این نیروگاه، تعمیرات اساسی حداقل ۴ دستگاه درایو هیدرولیک مربوط به دیگر واحد ها در برنامه آتی این نیروگاه قرار گرفت.
گفتنی است، قیمت کلی تجهیز مورد تعمیر ، حدود ده میلیارد ریال می باشد که با توجه به تعمیرات تخصصی آن صرفه جویی قابل توجه ای در بر داشته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار