در بازدید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از مرکز علمی کاربردی نیشکر مطرح شد؛
کد خبر: ۱۰۲۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 10 January 2022

دکتر رحیم قاسمیه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان در این بازدید که امروز یکشنبه (۱۹ دی ماه) با همراهی مدیرعامل موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر انجام شد، ضمن آشنایی با مسائل و امکانات مرکز آموزش علمی کاربردی نیشکر، بر پیشبرد اهداف این مرکز بر اساس راهبردهای ترسیم شده تاکید کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از مرکز آموزش علمی کاربردی موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر رحیم قاسمیه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان در این بازدید که امروز یکشنبه (۱۹ دی ماه) با همراهی مدیرعامل موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر انجام شد، ضمن آشنایی با مسائل و امکانات مرکز آموزش علمی کاربردی نیشکر، بر پیشبرد اهداف این مرکز بر اساس راهبردهای ترسیم شده تاکید کرد.

مرکز آموزش علمی کاربردی توسعه نیشکر یکی از مراکز زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی است که با هدف پرورش نیروی ماهر و متخصص و ارتقا و انتقال دانش کار و فناوری، به‌هنگام کردن مهارت‌های شغلی و افزایش مستمر و فزاینده بهره‌وری دانش‌آموختگان در صنعت نیشکر تشکیل شده است.

در ادامه بازدید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از نزدیک با طرح‌ها و پروژه‌های تکثیر و پرورش زنبور تلنموس، روش‌های نوین آبیاری و زهکشی و ساخت انواع ادوات و ماشین آلات مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی موسسه تحقیقات آشنا شد.

برگزاری بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی

مدیرعامل موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر نیز در این بازدید، با تشریح عملکرد دپارتمان تحقیقاتی نیشکر، از برگزاری بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی و انتشار ۳۵ عنوان کتاب و ۲۱ عنوان نشریه علمی مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی و صنعت خبر داد و گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی فضای مناسب آموزشی را در صنعت نیشکر ایجاد کرده است.

دکتر کوروش طاهرخانی به جایگاه علمی این موسسه اشاره کرد و بیان داشت: موسسه تحقیقات در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و محیط زیست خدمات پژوهشی و آموزشی متنوعی را به صنعت توسعه نیشکر ارائه داده و ضمن اجرای پروژه‌های آینده‌نگرانه، راهبردهای متنوعی در جهت پاسخگویی به نیازهای روز این صنعت دارد.

وی از روش‌های نوین آبیاری و زهکشی، خاکشناسی و تغذیه گیاه نیشکر، طراحی و ساخت انواع ادوات و ماشین آلات مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی، بررسی و مدیریت تلفیقی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز نیشکر به عنوان دستاورد علمی این موسسه نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار