کد خبر: ۱۰۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱ 06 January 2022

خانه مطبوعات خوزستان شامگاه دیشب 14 دی ماه 1400 در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به خصوص مدیران روزنامه های محلی و سراسری فعال در خوزستان که با حضور مدیرکل حوزه استاندار، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... برگزار شد به بیان ایده ها و نقطه نظرات اصحاب رسانه در خصوص رتبه بندی جدید روزنامه ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تماس تلفنی با مسئولین پاسخ داد.
مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استان خوزستان افراد بسیار شناخته شده ای در زمینه رسانه و در سطح ملی دارد که این عزیزان بسیار با ذوق در رسانه های مختلف مشغول کار هستند و از نظر کنش گری و مطالبه گری افراد توانمندی در رسانه های استان و کشور به شمار می آیند با مواضع مناسبی که داشته اند باعث پیشرفت کشور در بخش های مختلف شده اند.
وی ادامه داد: در چند روز گذشته موضوع رتبه بندی رسانه ها ، اعم از مکتوب و مجازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است که به نظر طرح قابل قبولی باشد، اما باید ساز و کاری فراهم شود که افراد صاحب سبک و متخصص در این طرح شناسایی و فرقی بین این عزیزان که سالها زحمت کشیده اند، با افرادی که از طریق یک کانال و در فضای مجازی و یا با اپلیکیشن های خارجی برخی را نقد و برخی را تقدس می کنند باشد.
یوسفی گفت: مطمئنا در رسانه های استان افراد توانمندی هستند که سالها با زحمت فراوان توانسته اند مجوز و پروانه کار رسانه دریافت کنند و بین مسئولین و مردم دارای جایگاه رسانه ای مورد قبولی هستند، این عزیزان و رسانه آنها باید مورد توجه دولت و مسئولین باشد، نه اینکه افرادی در فضای مجازی روزانه با تخریب مسئولین نظام بدنبال فعالیت های دیگری هستند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:لزوم توجه به ساماندهی در رسانه ها یک نیاز احساس می شود ولی نباید در شرایط سخت اقتصادی که رسانه ها با چنگ و دندان موضوعات مطالبه گری را دنبال می کنند و با مشکلاتی که دارند و بعضا با عدم عمراهی برخی مسئولین مواجه هستند، شرایطی ایجاد شود که معیشت آنها آسیب ببیند.
این عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اکنون رسانه های مکتوب کشور با  گرانی کاغذ و اینترنت و هزینه های چاپ و ... روبه رو هستند و اینکه بخواهیم در رتبه بندی، یکی از شروط را داشتن مکانی مستقل بدانیم ، قطعا آسیب به این بدنه مهم کشور وارد کرده ایم.
یوسفی گفت: حتما در حمایت از رسانه ها، نطقی در مجلس خواهم داشت و به وزیر تذکر خواهم داد که ساز و کاری در نظر گرفته شود تا بودجه مناسبی در اختیار رسانه ها قرار گیرد و در رتبه بندی ها تفکیکی بین رسانه های شهرستانی و سراسری باشد، زیرا متقدیم رسانه ای که سالها از اعتبارات دولتی استفاده کرده و توانسته کادرسازی کند، قابل قیاس با رسانه های شهرستانی و خصوصی که چند سالی بیشتر نیست مشغول کار شده اند نیستند و باید به رسانه های شهرستانی و استانی توجه ویژه ای شود.
وی در پایان گفت: ما باید انتظاراتمان در رتبه بندی از رسانه ها ان گونه باشد که ابتدا ببینیم چه تسهیلاتی به آنها داده ایم و بعد نسبت به تسهیلات آیا رسانه ها توانسته اند انتظارات را براورده سازند یا خیر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار