کد خبر: ۱۰۲۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 05 January 2022

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تحقق ۷۹ درصدی کشاورزی قراردادی در خوزستان گفت: بیش از ۸۳ هزار هکتار کشت قراردادی انواع محصولات در استان خوزستان اجرا شده است.

سید عبدالرضا احمدی در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان با اشاره به تحقق ۷۹ درصدی کشاورزی قراردادی در خوزستان اظهار کرد: تاکنون در سطح ۶۶ هزار و ۵۵۸ هکتار گندم آبی با ۳ هزار و ۵۷۷ کشاورز در ۱۹ شهرستان قرارداد منعقد شده است. ۵۰ درصد کشت قراردادی کشور در استان خوزستان صورت گرفته و در این راستا ۲۸ هزار و ۵۴۹ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه توزیع شده است.

وی افزود: در سال گذشته کل کود فسفات توزیع شده حدود ۶ هزار و ۶۰۰ تن بود که این میزان امسال به ۲۲ هزار تن رسیده است.

احمدی تصریح کرد: همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ تن کود پتاسه در سال گذشته توزیع شد که امسال به بالای ۱۴ هزار تن رسیده و نشان دهنده نقش مهم کشاورزی قراردادی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در قالب کلزای آبی نیز تاکنون ۵ هزار و ۱۷۰هکتار به صورت کشت قراردادی انجام و تسهیلات جهت کود، سم و بذر در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، وی به کشت جدید آفتابگردان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰۰ هکتار کشت قراردادی گیاه افتابگردان با رقم اصلاح شده شمس صورت گرفته است.

احمدی به کشت قراردادی بیش از ۱۱هزار هکتاری چغندرقند اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد کشت قراردادی محصولات تحت پوشش بیمه قرار گرفته که کمترین سطح بیمه مربوط به چغندرقند است که همواره با خسارت کمتری روبرو بوده است.

وی به طرح جهش تولید دیم در سطح  ۴۲ هزار هکتار برای انواع محصولات شامل گندم، جو، کلزا و علوفه اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۳۹ هزار هکتار آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر اینکه خوزستان بالاترین پوشش بیمه در کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: ۹۰ درصد سطح کشت شده در استان بیمه شده است.

احمدی تصریح کرد: در کشاورزی قراردادی بیمه از سوی دولت پرداخت و در جهش تولید به ازای هر هکتار  ۲۵ هزار تومان از طریق ستاد اجرایی فرمان امام پول به حساب صندوق بیمه واریز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار