سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بخش بهداشت این دانشگاه آمادگی دارد تا در صورت نیاز، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا را در خوزستان افزایش دهد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 29 December 2021

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست روز چهارشنبه به خبرنگاران بیان کرد: افرادی که نوبت دوم واکسن آنها به هر دلیلی به تاخیر افتاده و همچنین کسانی که حداقل سه ماه از نوبت دوم آنها گذشته است، برای دریافت واکسن کرونا به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون و یا نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی افزود: حدود ۱۷ درصد مردم خوزستان هنوز نسبت به دریافت دز دوم واکسن خود اقدام نکرده‌اند که انتظار داریم این موضوع را جدی گرفته و هر چه سریعتر واکسن خود را تزریق کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: خوزستان به لحاظ موجودی واکسن در شرایط خوبی قرار دارد و از این لحاظ مشکلی نداریم.

وی افزود: با توجه به ورود سویه اُمیکرون به کشور، انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش احساس می شود.

سرمست گفت: اگرچه اکنون خوزستان در شرایط آبی کرونایی قرار دارد اما نباید تصور کرد که همه چیز تمام شده و کار را رها کنیم لذا از هم استانی‌ها تقاضا داریم که ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. حدود ۸۲.۶ درصد جمعیت هدف استان یک دز و ۶۶ درصد نیز هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

از ابتدای شیوع کرونا تا روز ۲۳ آذر، ۹ هزار و ۵۳۴ خوزستانی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار