کد خبر: ۱۰۱۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 08 December 2021

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:فروشگاه های زنجیره‌ای درسطح استان آماده همکاری و تعامل برای توزیع مرغ کشتار روز با قیمت مصوب ۳۱۰هزار ریال هستند.

به گزارش ایرنا محمد نژادزاده چهارشنبه در نشست هماهنگی مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهاد کشاورزی خوزستان افزود:برای پایداری و ثابت نگه داشتن قیمت‌ مرغ کشتار روز ، توزیع آن در فروشگاه های زنجیره ای باید به صورت مستمر باشد.
وی گفت: براساس قانون انتزاع علاوه بر تولید ، توزیع و نظارت بر محصولات کشاورزی ، پروتئینی و لبنی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت به وزارت جهادکشاورزی محول شده است تا از دوگانگی و موازی کاری جلوگیری شود و تنها یک دستگاه پاسخگو باشد.
نژاد زاده افزود:فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید اقلام خریداری شده خود را در سامانه "ساتکا" ثبت کنند و انتظار می رود با این اقدام محصولات با قیمت مصوب و رعایت شرایط لازم و شفافیت در فروشگاه‌ها عرضه شود و به دست مصرف کنندگان واقعی برسد و دست دلالان نیز کوتاه شود.
وی با بیان اینکه دریک هفته اخیر قیمت مرغ کشتار روز در بازار به نقطه مصوب نزدیک شده است افزود: خوزستان تنها استانی است که در حال حاضر مرغ منجمد در بازار آن با هدف رفع کمبود مرغ ، جلوگیری از افزایش بی رویه آن و تنظیم بازار توزیع می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد پیگیری لازم برای ورود مرغ کشتار روز از استان های دیگر صورت گرفته است.

نیاز سالانه مرغ در خوزستان حدود ۱۲۰هزار تن است ولی صنعت مرغداری استان توان تولید حداکثر ۸۰هزار تن را دارد از این رو خوزستان بخشی از مرغ مورد نیاز را از استان های همجوار به خصوص اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام و لرستان تامین می‌کند.  
مدیران فروشگاه های زنجیره‌ای در این نشست اعلام کردند مراحل اداری روند صدور حواله و عرضه مرغ ،چرخه ای طولانی بوده و از سازمان جهادکشاورزی که اکنون متولی عرضه و نظارت بر بازار است درخواست کردند نسبت به اصلاح این فرایند اقدام کنند.
در این نشست  مقرر شد از این پس علاوه بر عرضه مرغ منجمد در همه  فروشگاه‌های زنجیره‌ای شامل جامبو، کوروش، اتکا، دیلی مارکت و رفاه نسبت به توزیع مرغ کشتار روز در شعب منتخب هر فروشگاه زنجیره‌ای اقدام شود.
قیمت مرغ و تخم مرغ در خوزستان ماههای اخیر تحت تاثیر کاهش جوجه ریزی در استان ، تعطیلی موقت سه کشتارگاه کلانشهر اهواز ، ناکافی بودن عرضه مرغ از استان های دیگر به خوزستان ، فشار روانی بر بازار ، دخالت دلالان و واسطه گری دستخوش نوسانات بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار