کد خبر: ۱۰۱۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 08 December 2021

معاون وظیفه عمومی خوزستان گفت: مشمولان بیش از یک سال غیبت علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، سرهنگ سید فرشاد موسوی تبار افزود : برابر ماده ۵۸ مشمولان خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند همچنین مشمولانی که معافیت موقت داشته‌اند و پس از انقضاء مدت اعتبار، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می‌شوند.

وی افزود: مشمولان غایب پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می‌گردند و با آنان به ترتیب زیر رفتار خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان خوزستان ادامه داد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه و در زمان جنگ تا ۱۵ روز باشد ۳ ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه و در زمان جنگ بیش از ۱۵ روز باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌گردند.

وی بیان داشت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال و در زمان جنگ از ۲ ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت ذکر شده فراری محسوب خواهند شد و به مراجع صالح قضائی معرفی می‌شوند.

سرهنگ موسوی تبار تصریح کرد: مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می‌شوند در صورتی که در حین خدمت، حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان دهند یا در عملیات جنگی ابراز شجاعت و فداکاری کنند، به طوری که مراتب مورد گواهی فرماندهان و روسای ذیربط باشد برابر ضوابطی که از سوی ستاد کل ابلاغ می‌شود با تصویب مقامات سرلشکری و یا همطراز در سازمان مربوط از انجام اضافه خدمت، یا بخشی از آن معاف خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار