کد خبر: ۱۰۱۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 08 December 2021

به گزارش ایرنا سید جواد حسینی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در مدرسه استثنایی اهواز بیان کرد: ۳۰ میلیارد ریال برای خرید وسایل توان افزایی دانش‌آموزان استثنایی خوزستان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیون نفر در کشور از معلولیت رنج می‌برند و باید دسترسی آسان به خدمات در جامعه را داشته باشند گفت: بخشی از این خدمات آموزشی در حوزه آموزش، مهارت، و سلامت حقوقی است که باید به آن توجه کرد.
وی افزود: هم اینک ۸۰ هزار دانش آموز استثنایی در یکهزار و ۷۰۰مدرسه در کشور در حال تحصیل هستند و در خوزستان نیز ۱۳۰ مدرسه برای آموزش پنج هزار دانش‌آموز دارای معلولیت وجود دارد.
حسینی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار تولید محتوا در دوران کرونا برای دانش‌آموزان معلول و استثنایی تهیه شده است ادامه داد: ۲۴ هزار معلم خدمات توانبخشی، آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان معلول را ارایه می‌دهند.

وی با خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان معلول که از نیازهای ویژه بسیار مهم معلولان است اشاره کرد و گفت: در این حوزه امسال تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
حسینی ادامه داد: ۴۲ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال خدمات توانبخشی دریافت کردند، و ۳۱ درصد دانش آموزان پیش دبستانی و ۵۱ درصد دانش آموزان ابتدایی با نیازهای ویژه در کشور نیز از خدمات توانبخشی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه این خدمات توانبخشی از سوی ۷۰۰ معلم در کشور ارایه شده است گفت:در حوزه مهارتی نیز ۲۷۵ پودمان شایستگی محور برای این دانش‌آموزان تهیه شده که در یک هزار و ۱۰۳ هنرستان با ۱۰ هزار مهارت و ۳۵ رشته فنی و حرفه ای آموزش ارایه می‌شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: سند جامع مهارتی و فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان معلول در این هفته تصویب شد. ،

کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه تامین تبلت دانش‌آموزان معلول در قالب طرح هدایت، بر عهده رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است گفت: خوزستان در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی امروز چهارشنبه برای حضور در چند برنامه و افتتاح چند پروژه و به مناسبت هفته گرامیداشت معلولان به خوزستان سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار