کد خبر: ۱۰۱۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 07 December 2021

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این طرح که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بسیج جامعه پزشکی و سپاه حضرت ولی عصر (عج) درحال اجراست، واحد سیار واکسیناسیون کووید ۱۹ با ساتقرار در مناطق کم‌برخوردار اهواز، کار واکسن جامعه هدف را انجام می‌دهد.

وی افزود: در ابتدای این طرح که از شهریور گذشته آغاز شد تنها یک دستگاه واحد سیار به مردم خدمات ارایه می داد اما با توجه به استقبال مردم، تعداد آنها به پنج دستگاه افزایش یافت.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه واکسیناسیون سیار برای آن دسته از افرادی که امکان مراجعه به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا را ندارند در مناطق حاشیه شهر و روستایی ارایه می‌شود، ادامه داد:علاوه بر ارایه خدمات واکسیناسیون سیار، واکسیناسیون کووید۱۹ در روستاها و همچنین برای بیماران در بستر ساکن مناطق شهری غرب اهواز به صورت خانه به خانه انجام می‌شود. 

وی افزود: خانواده بیماران در بستر می‌توانند برای دریافت این خدمات به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کرده و هماهنگی لازم در این زمینه را انجام دهند.

احمدی بلوطکی واکسیناسیون را مهمترین ابزار برای مقابله با کرونا دانست و گفت: از آنجا که مردم از محدودیت‌های دراز مدت کرونایی به ستوه آمده‌ و اقتصاد خانوارها در معرض خطر شدید قرار گرفته است، موضوع واکسیناسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: با افزایش پوشش واکسیناسیون، آمار ابتلای به کرونا روز به روز کاهش می یابد و هم اکنون در اهواز آمار مرگ و میر ناشی از کرونا صفر شده است.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی تمام شهرستان های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار