کد خبر: ۱۰۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 06 December 2021
هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو با حضور شرکت‌های فولادی و معدنی در تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار روابط‌ عمومی، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری ایران متافو با حضور صادق نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت از ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت چهار روز با حضور ۳۲۰ شرکت‌ فولادی، معدنی، تامین‌کنندگان داخلی و خارجی و فعالان حوزه صنعت در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
 
از مهم‌ترین اهداف نمایشگاه می‌توان به: معرفی توانمندی‌ها و محصولات، برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، شناخت رقبا، ارتباط با تامین‌کنندگان مواد خام، به‌روز رسانی دانش تخصصی و فرصت جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد.
 
صادق نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان مبنی بر محدودیت‌های گاز شرکت‌های فولادی در زمستان پیش‌رو گفت: در رابطه با بحث محدودیت‌های گاز صنایع فولادی با  وزارت نفت جلساتی برگزار کردیم تا کمترین محدودیت به شرکت‌های فولادی اعمال شود. از طرفی به شرکت‌های فعال در زنجیره فولاد پیشنهاد می‌شود، نسبت به اصلاح مصرف سوخت و استفاده از  فناوری‌های نوین اقدام کنند. 
 
معاون امور صنایع وزیر صمت از تفاهم ۶۰۰ میلیون یورویی میان  شرکت‌های زنجیره فولاد و تامین‌کنندگان داخلی خبر داد و افزود: صنعت فولاد نقش مهمی در تامین نیازهای داخلی و ارزآوری از طریق صادرات بر عهده دارد. از سال ۹۷ حمایت ویژه‌ای در زمینه بومی‌سازی و ساخت داخل از سوی وزارت صمت صورت گرفته است. با جدیت تمام از بومی‌سازی در زنجیره فولاد و صنایع معدنی حمایت می‌کنیم.
 
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان از سرمایه‌گذاری ۱۴۵ طرح به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان در فولاد خوزستان خبر داد و افزود: طرح اسلب عریض، احداث کارخانه اکسیژن ۴ و احداث نیروگاه ۵۲۰ مگا‌واتی مهم‌ترین طرح‌های توسعه فولاد خوزستان به شمار می آیند.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان اشاره‌ای  به تملک فولاد اکسین داشت و افزود: فولاد خوزستان با جدیت به دنبال تملک فولاد اکسین است. اخیرا استاندار خوزستان نامه‌ای در مورد ضرورت واگذاری فولاد اکسین به فولاد خوزستان به رئیس‌جمهور نوشته‌اند و همزمان مذاکرات میان فولاد خوزستان و وزارت رفاه در جریان است. اکسین فرزند جداشده‌ی فولاد خوزستان است و بازگشت این شرکت هم زنجیره تولید در فولاد خوزستان را تکمیل می‌کند، هم ظرفیت تولید اکسین را افزایش می‌دهد. آمادگی داریم سهام فولاد اکسین را به نرخ روز و کارشناسی شده تملک کنیم.
 
گفتی است، شرکت فولاد خوزستان در سالن 38B این نمایشگاه حضور فعال دارد.

32
32

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار