کد خبر: ۱۰۱۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 02 December 2021

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۲هزار و ۴۰۲ میلیون یورو کالای صادراتی از ابتدای امسال تاکنون از سوی این سازمان ثبت سفارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

امیر حسین نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: افزایش ثبت سفارش کالای صادراتی نشان دهنده روند صعودی صادرات از استان است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۷ فقره کالا با این ارزش ثبت شده است، ادامه داد: پیش از اقدام به صادرات فعالان اقتصادی با معرفی کالای خود به سازمان ثبت باید ثبت سفارش انجام دهند تا بعد از بررسی های لازم صادرات کالا انجام شود.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت : این کالاها شامل محصولات کشاورزی، صیفی جات، محصولات پتروشیمی، فلزات، ساختمانی و صنایع دستی بودند که به کشورهای عراق، آسیایی میانه، اروپای شرقی و حاشیه خلیج فارس صادر شدند.

نظری افزود : ظرفیتهای مناسبی به منظور افزایش صادرات کالا به کشورهای همسایه به ویژه عراق وجود دارد که امید است در همین راستا بتوانیم گام های موثری در خصوص رونق اقتصادی منطقه برداریم.

خوزستان با داشتن مرزهای زمینی و دریایی یکی از استان های مهم در امر صادرات است.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرزهای آبی اروندرود در خرمشهر، بندر بین المللی امام (ره)، بندر شادگان، بندر هندیجان و بندر ماهشهر از جمله مرزهای تجاری خوزستان به کشورهای دیگر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار