کد خبر: ۱۰۱۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 01 December 2021

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت تقویت توان مالی شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های جاری خود گفت: بر اساس مصوبه شورای معادن در صورت نبود متقاضی بخش خصوصی برای شرکت در مزایده‌های واگذاری معادن استان، شهرداری‌ها به عنوان بهره بردار اینگونه معادن تعیین خواهند شد.

صادق خلیلیان روز چهارشنبه در حاشیه شورای معادن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوزستان از جمله استان‌های کشور است که بهره برداران قابل توجهی در بخش شن، ماسه و سنگ لاشه دارد که در طول سال بهره‌برداری از معادن جدید در قالب مزایده به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی ادامه‌داد: در برخی موارد، این مزایده‌ها فاقد متقاضی بخش خصوصی هستند که در صورت شناسایی متقاضی جدید (بعد از اتمام مهلت تعیین شده در آگهی مزایده) واگذاری این معادن به متقاضی نیازمند مصوبه شورای معادن دارد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید ترک تشریفات در انجام فعالیت های پیمانکاری و واگذاری پروژه‌ها کاهش یابد گفت: بر همین اساس، شورای معادن شهرداری‌ها را به عنوان بهره‌برداران معادن فاقد متقاضی تعیین کرده است.

خلیلیان یادآور شد: این پیشنهاد در راستای تقویت توان مالی شهرداری‌ها و منافع عمومی شهروندان به منظور بهبود کیفیت خدمات شهری تصویب شده است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین بر تکمیل زنجیره تولید در معادن استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه معدن تاکید کرد و گفت: در این راستا کارگروهی تشکیل خواهد شد تا با برنامه‌ریزی‌ توسعه سرمایه گذاری‌ و تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید از راهبردی مشخص و اثرگذار برخوردار شود.

بر اساس این گزارش، خوزستان جزء استان هایی با تنوع معدنی محدود به معادن شن، ماسه، خاک رس، سنگ لاشه، سنگ گچ و تعداد محدودی معدن نمک است.

در حال حاضر، ۱۴۰ معدن از ۲۶۰ معدن خوزستان فعال هستند و مابقی به دلیل اتمام ذخایر معدنی تعطیل  یا در حال تجهیز کارگاه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار