کد خبر: ۱۰۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 30 November 2021

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:با جمع آوری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال(ماینر) در کلانشهر اهواز از ابتدای سال تاکنون ۵۹ هزار کیلووات انرژی برق صرفه جویی شده است.

مهرداد فارسی مدان سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به میزان کاهش بار ناشی از کشف دستگاه های استخراج ارز دیجیتال(ماینر) افزود: از ابتدای سال تاکنون چهار هزارو ۱۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) در کلانشهر اهواز کشف و جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه هر دستگاه ماینر معادل ۲.۵ کیلووات برق مصرف می کند اظهار داشت: با در نظر گرفتن سقف مصرف مشترکان اهوازی در فصل تابستان ، میزان انرژی برق صرفه جویی شده ناشی از جمع آوری دستگاه های ماینر در اهواز معادل مصرف برق ۲هزارو ۵۰۰ خانوار است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطر نشان کرد : دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال با تاثیر هارمونیکی شدید روی شبکه، منجر به کاهش کیفیت ولتاژ و در نهایت آسیب زدن به وسایل الکترونیکی مشترکان می شوند.

فارسی مدان کشف این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز را حاصل همکاری همشهریان قانون مدار و تلاش نیروی انتظامی و حکم قضائی دانست.  

وی از شهروندان اهوازی خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک استفاده از رمز ارزهای غیرمجاز، از طریق سامانه ۱۲۱ و یا سایت شرکت اطلاع رسانی کنند تا از پاداش در نظر گرفته شده در این رابطه نیز بهره‌مند شوند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر قانونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار