کد خبر: ۱۰۱۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 27 November 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی از شناسایی سویه جدید کرونا در کشورهای آفریقایی خبر داده است گفت:کنترل مرزهای خوزستان برای جلوگیری از انتقال سویه جدید کرونا ضروری است.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در  نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری در حال برگزاری است اظهار داشت: سرعت انتشار ویروس جدید کرونا ۱۰ برابر نوع دلتا است.

وی افزود: ویروس نوع جدید همچون دلتا  از آفریقا وارد جهان شد. اکنون کمتر از ۱۰۰ مورد از این ویروس شناسایی شده که تاکنون ۵۰ جهش پیدا کرده است در حالی که تعداد جهش های دلتا محدودتر بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در کشورهای آفریقایی کمتر از ۲۲ درصد مردم واکسن زده اند گفت: هنوز اطلاع دقیقی از اینکه سویه جدید کرونا، واکسن گریز است یا خیر در دسترس نیست.

وی افزود: احتمال می رود ظرف یک تا ۲ ماه آینده ویروس نوع جدید وارد کشور شود. اکنون خیلی از کشورها مرزهای خود به کشورهای آفریقایی را بسته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون در مرزهای زمینی و دریایی کشور تست پی سی آر از افراد گرفته می شود.

به گفته محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ویه جدید کرونا در جنوب آفریقا دارای تعداد زیاد و باورنکردنی جهش است. تعداد زیاد جهش‌های سویه جدید کرونا این احتمال را زیاد می‌کند این سویه هم شدیدتر باشد و هم واکسن روی آن جواب ندهد.

برای جلوگیری از انتقال سویه جدید کرونا به کشور ،پروازها به آفریقا لغو شده اما ممکن است این ویروس از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کشور شود.

تزریق پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است افزود: حدود ۲۰ درصد از مردم استان خوزستان هنور واکسن نزده اند. تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک دُز  و ۶۰ درصد ۲ دُز را تزریق کردند.

ابول نژادیان گفت: با توجه به موجودی خوب واکسن در استان از همه مردم خوزستان دعوت می شود با گذشت چهار ماه از تزریق دُز دوم واکسن نسبت به دریافت دُز سوم اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون ۷۵.۵ درصد از جمعیت بین ۱۲ تا ۱۸ سال استان در برابر کرونا واکسینه شدند.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار