کد خبر: ۱۰۱۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 23 November 2021

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اقدام‌های گسترده‌ای برای اصلاح و ترمیم شبکه فاضلاب و ایستگاه‌های پمپاژ اهواز صورت گرفته که با این کار، آمادگی کامل برای دفع آب های سطحی اهواز در فصل بارندگی ایجاد شده است.

محمدرضا کرمی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: اهتمام جدی در سطح ملی و استانی برای به حداقل رسیدن و در نهایت حل کامل مشکل فاضلاب و دفع آب های سطحی ایجاد شده است که با تکمیل طرح های تعریف شده، مشکل فاضلاب اهواز پس از چند دهه یکبار برای همیشه حل می شود.

وی با بیان اینکه اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب اهواز از ۱۲۴ نقطه در حال انجام است افزود: آمادگی ایجاد شده برای دفاع آب های سطحی در اهواز قابل مقایسه با سال های گذشته نیست و امیدواریم در بارندگی های پیش رو مشکل آب های سطحی در این شهر به حداقل برسد.

کرمی نژاد ادامه داد: اگر چه این طرح ها با سرعت در حال تکمیل هستند ولی این نکته اهمیت دارد که این آغاز راه است و با طرح های در دست اقدام به طور قطع شرایط در سال آینده بسیار مطلوب تر از امروز نیز می شود.

وی با اشاره به اولین بارش در اهواز طی روزهای اخیر گفت: بارش هفت میلیمتر بارندگی در مدت حدود ۷۰ دقیقه مشکل خاصی برای اهواز ایجاد نکرد و روند تکمیل طرح های اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب بدون وقفه ادامه دارد.

کرمی‌نژاد، با اشاره به اقدام انجام شده برای به حداقل رسیدن مشکل اهواز در بارش پیش‌رو افزود: ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ در شهر اهواز وجود دارد که در ماه های اخیر ۲۸۷ پمپ این ایستگاه ها تعویض، اصلاح و یا تعمیر اساسی شده است.

وی ادامه داد: اصلاح و نوسازی تمام پمپ ها، تابلوهای برق و دیزل های برق ایستگاه های پمپاژ فاضلاب از جمله اقدام هایی است که در ماه های اخیر در اهواز انجام شده است.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تا کنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی مواجه شود.

به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور ماه سال جاری رییس جمهوری در اولین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در اولین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام های صورت گرفته را پیگیری و دستور لازم برای حل موانع را می دهد.

سامانه بارشی که از روز شنبه هفته جاری وارد استان شده در روزهای اخیر شهرهای مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده است. شوشتر با ۸۴ میلیمتر در ۴۸ ساعت بالاترین میزان بارش را ثبت کرده است که این بارش ها آبگرفتگی معابر و ورود آب به منازل برخی مناطق شوشتر را در پی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار