جشنواره شهد رسانه توسعه نیشکر و صنایع جانبی روز چهارشنبه با معرفی برگزیدگان در هر بخش به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 21 November 2021

جشنواره شهد رسانه توسعه نیشکر و صنایع جانبی روز چهارشنبه با معرفی برگزیدگان در هر بخش به کار خود پایان داد.

این جشنواره قرار بود در روز ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰روز خبرنگار برگزار شود ولی به علت وضعیت قرمز کرونایی در خوزستان، امروز(چهارشنبه) همزمان با نخستین جشنواره ملی برداشت نیشکردر شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی برگزار شد.

شهرام گراوندی مدیر برنامه ریزی خانه مطبوعات در آیین پایانی جشنواره شهد رسانه با اشاره به تغییرات و ترکیب مدیریتی شرکت ها و صنایع و کارخانه های بزرگ خوزستان، گفت: رسانه کاری به تغییرات مدیریتی از نظر قومی ندارد و این وظیفه هیات مدیره شرکت است که چه کسی را به عنوان

مدیر برای یک مجموعه برگزیند و از این نظر برای رسانه سالم هیچ تفاوتی ندارد چه کسی از چه قومیتی انتخاب شود و همین رسانه اگر شاهد بی عدالتی و نقض حقوق شهروندی و تبعیض در هر دستگاهی شود، باید عکس العمل نشان دهد.

وی با اشاره به این که در خوزستان تنوع قومی کم نظیری در مقایسه با دیگر نقاط کشور وجود دارد، گفت: اختلاف میان نخبگان قومی در خوزستان به حدی است که کمتر مدیربومی می تواند قدرت عمل داشته باشد چرا که مدیران لایه های میانی متعلق به اقوام دیگر بر سر راه مدیریت سنگ اندازی و

مانع تراشی می کنند و از همین روست که گاه ، مدیر غیربومی بهتر می تواند در خوزستان کار کند.

گراوندی، پیوستن کشت و صنعت هفته تپه را به دیگر زیرمجموعه های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اتفاق بزرگ و شایسته تمجید دانست و افزود: رضایت مندی کارگران هفت تپه و حل شدن اعتراضات کارگری در این منطقه و فعالیت دیگرباره این شرکت شاید مهم ترین اتفاق سال جاری

در خوزستان باشد.

شهرام گراوندی، پیشرفت صنعت نیشکر در خوزستان را با صنعت نفت مقایسه کرد که می تواند هم از نظر درآمد و ارز آوری و هم اشتغال بسیار مفید واقع شود.

وی افزود: نمی توان کتمان کرد که امروز قطار مدیریت کشت و صنعت نیشکر در خوزستان روی ریل افتاده و در اکثر حوزه ها ، شاخص های استاندارد مدیریتی مراعات شده است.

براساس رای هیات داوران این جشنواره در بخش "سردار قاسم سلیمانی" کوثر کریمی ، علی نواصر و حدیث کریمی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش کرونا زهرا رضاپور، کوثر کریمی و مرتضی آژند مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش تیتر ملیحه گریزی نسب ، پدرام طاهری و مرتضی آژند اول تا سوم شدند و در بخش گزارش کوثر کریمی ، ملیحه گریزی نسب و شهرزاد امیری به عنوان نفرات برتر اول تا سوم شناخته شدند.

هیات داوران در بخش یادداشت سمیه غافلی ، مرتضی آژند و احسان سپهوند را به عنوان نفرات اول تا سوم برگزید.

همچنین در بخش خبر شایان حاجی نجف ، محمدرضا بنوره و خانم دلال شهبازی اول تا سوم شدند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین اختتامیه نخستین جشنوره شهد رسانه با قدردانی از اصحاب رسانه که با قلم و نوشته های خود جایگاه صنعت نیشکر در کشور را ارتقا دادند ابراز امیدواری کرد در جشنواره های آینده آثار بیشتر و بهتری از اصحاب قلم تولید شود و در معرض افکار عمومی قرار گیرد.
عبدعلی ناصری با اشاره به جایگاه صنعت نیشکر خوزستان در کشور و نقش آن در توسعه و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان بومی و روستاهای همجوار گفت:توسعه پایدار باید دربرگیرنده انسان ، محیط زیست و اقتصاد باشد و اگر یکی از این عناصر نادیده گرفته شود توسعه پایدار اتقاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به استفاده از فناوری نوین روز دنیا در بخش صنعت ، کشاورزی و آبیاری در طرح های هفت گانه نیشکری گفت: این واحدها نسبت برخی مجتمع های نیشکری فعال در خوزستان ۵۰درصد کمتر آب مصرف می کنند و ۲ برابر متوسط جهانی نیشکردر واحد سطح نیشکر برداشت می‌کنند.

ناصری به دیگر تولیدات جانبی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه ،در این شرکت کیفی ترین ام.دی.اف تولید می شود و در کنار آن الکل صنعتی ، خمیرمایه و خوراک دام به بازار عرضه می‌کند.

وی از اصحاب رسانه خواست ظرفیت های این صنعت اشتغال زا را بهتر معرفی ولی در عین حال این صنعت را نقد کنند.

ولید آلبوناصر رییس روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و دبیر جشنواره شهد رسانه از مجموعه اصحاب رسانه که در این جشنواره شرکت کردند قدردانی و ابراز امیدواری کرد در دومین جشنواره شهد رسانه که سال آینده برگزار خواهد شد حضور بیشتری داشته باشند.

پرویز افشار بابادی مدیرعامل خانه مطبوعات خوزستان نیز در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: این خانه از هرکار فرهنگی مرتبط با رسانه و کمکی که اصحاب رسانه می توانند به توسعه استان داشته باشند استقبال می کند.

وی از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در برگزاری و تدارک این جشنواره فرهنگی قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار