دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: قیمت برنج وارداتی در هفته های اخیر تا ۳۳ درصد در بازار خوزستان افزایش داشته است، که انتظار می‌رود با توزیع به موقع برنج این افزایش قیمت شکسته شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ 20 November 2021

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: قیمت برنج وارداتی در هفته های اخیر تا ۳۳ درصد در بازار خوزستان افزایش داشته است، که انتظار می‌رود با توزیع به موقع برنج این افزایش قیمت شکسته شود.

ابوالقاسم کوره چینی  بیان کرد: برخی کالاها از جمله برنج و رب گوجه در روزهای اخیر افزایش قیمت داشته‌اند که خوشبختانه با محموله پنج هزار تنی برنجی که به استان تخصیص یافته است امید داریم قیمت برنج وارداتی در خوزستان کاهش یابد.

وی گفت: ضروری است که از طریق سازمان حمایت و انجمن ها این میزان افزایش قیمت کالاها مورد بررسی قرار گیرد تا بیش از این به مردم فشار اقتصادی وارد نشود.

کوره چینی با اشاره به اینکه تمام برندهای روغن در بازار وجود دارد ادامه داد: یکی از کالاهایی که برای تامین آن در بازار به خوبی کار شد روغن خوراکی بوده است؛ فراوانی این کالا در بازار باعث شده تا قیمت آن نیز ثابت بماند.
دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با بیان اینکه لازم است توزیع مرغ منجمد با پراکنش بیشتری در سطح خوزستان انجام شود گفت: محدودیت ها در توزیع مرغ منجمد در استان برداشته شده است و از اتحادیه های مرغداران خواستاریم در تامین و توزیع هر چه بهتر مرغ در استان همکاری کنند.

وی افزود: قیمت دستوری برای مرغ کشتار روز در ماه های گذشته هر کبلوگرم ۲۴۵ هزار ریال بود، قیمت فعلی هر کیلوگرم مرغ گرم ۳۱۰ هزار ریال است. متاسفانه همچنان قیمت گذشته بر روی مرغ ها درج می شود و باعث سردرگمی برای مردم و فروشگاه ها و تولیدکنندگان شده است، لازم است که اصلاحات لازم برای درج قیمت بر روی مرغ انجام شود تا این مشکلات نیز برطرف شود.

بر اساس اعلام سازمان صمت خوزستان پنج هزار تن برنج وارداتی به خوزستان تخصیص یافته است که در انبارهای شهرستان اهواز ذخیره شده اند و با صدور مجوز ترخیص در بازار توزیع خواهند شد. نیاز خوزستان تا پایان امسال سه هزار تن برآورد شده است.

طبق اعلام اتاق اصناف اهواز قیمت هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج وارداتی در خوزستان تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال نیز افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار