فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: رتبه خوزستان از نظر واکسیناسیون جامعه هدف، پایین‌تر از میانگین کشوری است که باید هر چه سریعتر میزان واکسیناسیون را افزایش داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ 20 November 2021

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: رتبه خوزستان از نظر واکسیناسیون جامعه هدف، پایین‌تر از میانگین کشوری است که باید هر چه سریعتر میزان واکسیناسیون را افزایش داد.

ولی اله حیاتی در نشست ستاد مدیریت کرونا که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: برای برخی از شهرهای با پوشش پایین تر واکسیناسیون استان، هدف گذاری شده تا در هفته آینده شاهد تغییر در رتبه واکسیناسیون استان باشیم.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت هوشمند از ابتدای آذر در سراسر خوزستان انجام می شود افزود: مبنای کار ما برای نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی،محدودیت های هوشمند خواهد بود و همه دستگاه ها باید در این زمینه اقدام کنند.

فرمانده عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: به هم استانی های عزیز توصیه می‌کنیم که واکسیناسیون را جدی گرفته و در کنار آن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراموش نکنند. امیدوارم بتوانیم با رعایت این ۲ مورد دچار پیک جدید بیماری نشویم.

وی ادامه داد:بازگشایی مدارس بر مبنای مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، باید آرام و تدریجی صورت گیرد و اجباری در کار نیست ضمن اینکه آموزش غیرحضوری در کنار کار وجود دارد. خوشبختانه آموزش و پرورش خوزستان در بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان، اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

حیاتی در خصوص فعالیت حمل و نقل درون شهری گفت: رانندگان تاکسی ها و وسایط نقلیه درون شهری باید هر ۲ دز واکسن را تزریق کرده باشند و همچنین در وضعیت بیماری نباشند در غیر این صورت فعالیت رانندگان از طریق سامانه غیرفعال، جریمه، توبیخ و توقیف می‌شوند و پروانه رانندگی آنها تمدید نخواهد شد.

وی افزود: اصناف نیز باید هر ۲ دز واکسن خود را تزریق کرده باشند و نیز از سامانه qr کد سامانه‌ای خود را گرفته باشند و همچنین در وضعیت بیماری قرار نداشته باشند. اگر چنانچه این موارد توسط صنوف رعایت نشود در مرحله اول اخطار کتبی و در مرحله بعد پوز بانکی آنها به مدت ۲ هفته مسدود خواهد شد همچنین در مرحله سوم واحد صنفی آنها به مدت ۳۰ روز پلمب می شود.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار