مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۱ گروه با ۴۵۰ نیروی راهدار برای طرح راهداری زمستان امسال در این استان آماده سازی شدند.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ 20 November 2021

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۱ گروه با ۴۵۰ نیروی راهدار برای طرح راهداری زمستان امسال در این استان آماده سازی شدند.

غلامعباس بهرامی‌نیا  اظهار داشت: فعالیت راهداری و نگهداری راه ها به صورت مستمر در طول سال وجود داشته ولی به دلیل شرایط جوی در زمستان و اهمیت این موضوع، اکیپ های راهداری در زمستان افزایش می یابد.

وی گفت: از آنجا که در خوزستان بیشترین بارش ها در محورها و گردنه‌های شمال و شمال شرقی این استان صورت می‌گیرد لذا عملیات راهداری جاده ها در این مناطق به دلیل سیل گیر بودن شامل ریزش برداری نیز می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه افزود : هم اکنون چهار راهدارخانه فعال در جاده های خوزستان وجود دارد که هر ساله در فصل بارندگی و برف توان عملیاتی ۲ محور برفگیر تاراز و دهدز در شهرستان های اندیکا و ایذه افزایش می یابد. کمک به بازگشایی مسیر و فراهم آوردن امکان عبور و مرور ایمن از سوی راهدارخانه های خوزستان انجام می باشد.

بهرامی نیا ادامه داد : ۲۹۸ کیلومتر از راه های خوزستان برفگیر هستند که ۱۵۰ کیلومتر آن راه روستایی در مسیر ایذه - دهدز، ۴۰ کیلومتر آن شامل راه اصلی و فرعی در شهرستان اندیکا ، ۱۲ کیلومتر راه روستایی به سمت آبشار موری در بخش چلو این شهرستان و ۱۵ کیلومتر نیز در محور روستایی امام زاده عبدالله باغملک قرار دارد.

وی با اشاره به ذخیره نمک و شن در طرح راهداری زمستانه گفت: در انبار راهدارخانه تاراز و دهدز ۲۰۰ تن نمک و ۳۵۰ تن شن ذخیره شده که هنگام بارش برف استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه با بیان اینکه طرح زمستانه از ۱۵ آذر تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و پس از آن طرح نوروزی آغاز می شود گفت : مانور طرح راهداری زمستانه با هدف نشان دادن همکاری ، افزایش ایمنی تردد و هماهنگی بیشتر بین مجموعه های مستقر در این محورها شامل پلیس راه، هلال احمر و راهداری اجرا می شود.

خوزستان دارای ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه است که از این میان ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر راه روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار