کد خبر: ۱۰۱۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 20 November 2021

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: فسادستیزی در سازمان باید نهادینه گردد و یکی از برنامه‌های اصلی در این زمینه شفاف سازی امور و شناسایی و حذف فرآیند‌های فسادزا می‌باشد.

به گزارش تابناک خوزستان: حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران در نشست شناسایی، پیشگیری و مقابله با فرایندهای فساد زا اظهار کرد: کاربست نظام اداری و رعایت اصول و مقررات صنعت نفت در انجام وظایف محوله سازمانی می‌تواند در تحقق برنامه‌های سازمان بسیار موثر واقع شود.

وی افزود: نظام اداری سالم باعث ایجاد انگیزش سازمانی، بهره‌وری و پایداری سیستم خواهد شد و موجبات اثربخشی و کارآمدی بیشتر در امور را فراهم می‌آورد.

گلپایگانی ضمن بیان اینکه در نظام اداری سالم باید افراد متخلف به سرعت شناسایی و بر اساس قوانین و مقررات جاری با آنان برخورد قانونی شود، عنوان کرد: فسادستیزی در سازمان باید نهادینه گردد و یکی از برنامه‌های اصلی در این زمینه شفاف سازی امور و شناسایی و حذف فرآیند‌های فسادزا می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی بسترهای فسادزا و پیشگیری از آن وظیفه همگانی است، افزود: شایسته‌سالاری، انتخاب و گزینش مسئولان متعهد و متخصص، تقویت فرهنگ سازمانی و به کارگیری رویکردهای پیشگیرانه و بازدارنده باعث تقویت سازمان می‌شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران ضمن اشاره به اهمیت تشکیل کمیته‌های تخصصی نظارتی اصلاح فرآیند‌ها گفت: تدوین آیین‌نامه‌های نظارت مستمر بر انجام کار، پایش، ارزیابی نظام سلامت اداری، به کارگیری تدابیر پیشگیرانه مقابله با فساد، بهره‌گیری از سامانه‌های فناوری اطلاعات، شفاف‌سازی گردش کار، آسیب‌شناسی فرآیند‌ها و بسترهای فسادزا، به‌کارگیری راهکارهای مقابله و طرح‌های پیشگیرانه کوتاه‌مدت و بلندمدت، ریشه‌یابی، برنامه‌ریزی و کنترل از شمار برنامه‌های مورد اهتمام در این خصوص می‌باشد .

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند مجموعه کارکنان در جهت صیانت از سرمایه‌های سازمان افزود: اعتبار شرکت بسیار با اهمیت می‌باشد و هر فرد در هر رده و با هر نوع استخدام باعث خدشه به اعتبار شرکت، هتک حرمت، استفاده از امکانات شرکت در جابجایی کالای ممنوعه و یا سایر تخلفات گردد طبق ضوابط درون سازمانی و یا از طریق حوزه‌های قضایی پیگیری و با آن برخورد خواهد شد.

در این نشست که مدیران خدمات، HSE، مدیر و مسئولان منابع انسانی، مسئول اجرایی هیات بدوی هفتم، ادارات ساختار و بهره‌وری، حراست، روابط عمومی، حسابرسی، بازرسی و پیگیری شکایات، تحقیق و بررسی، رئیس دفتر و رئیس حوزه اجرایی مدیر عامل شرکت حضور داشتند هر یک از حاضران نظرات و پیشنهادات و راهکارهای مورد نظر خود را ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار