نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه دولت سیزدهم در حال گره گشایی از مشکلات مردم است گفت:غلبه بر مشکلات کشور در مدت کوتاه چند ماه امکان پذیر نیست و باید به این دولت فرصت داد تا موانع توسعه کشور را از سر راه بردارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 19 November 2021

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه دولت سیزدهم در حال گره گشایی از مشکلات مردم است گفت:غلبه بر مشکلات کشور در مدت کوتاه چند ماه امکان پذیر نیست و باید به این دولت فرصت داد تا موانع توسعه کشور را از سر راه بردارد.

حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: در مدت کمتراز ۱۰۰ روز کار دولت سیزدهم نباید انتظار داشت همه مشکلات برطرف شود.

وی اظهار داشت: مردم باید صبور باشند و یقین بدانند این دولت به فکر معیشت و رفاه مردم است و هرآنچه در توان داشته به میدان خدمت آورده است.
وی گفت:این دولت حداقل به یک سال زمان نیاز دارد ، سفرهای استانی دولت توانسته امید و نشاط را در کشور زنده کند.
خطیب جمعه اهواز با انتقاد از نگاه غرب گرایانه کسانی که همه آمال و آرزوهای خود را در غرب جستجو می کنند و همه چیز را از کدخدا(امریکا) می خواهند و معتقدند دین توان اداره کشور را ندارد افزود: دولت جدید بدون نگاه به غرب برنامه های خود را جلو می برد و در تعامل با کشورهای همسایه دیپلماسی فعال را جایگزین دیپلماسی منفعل کرده است.

مردم مطالبه گر باشند
امام جمعه اهواز با بیان اینکه باید مردم مطالبه گر باشند ولی این بدین معنا نیست که طرح مطالبات در خیابان ها باشد افزود:مردم باید هرجا اشکالی دیدند تذکر دهند و بی تفاوت نباشند.
وی با بیان اینکه بی تفاوتی سبب ترویج منکر در جامعه خواهد شد ، ریشه حادثه کربلا را در بی تفاوتی مردم و خواص دانست وافزود:برا اساس روایات رسیده از بزرگان دین ، بی تفاوتی مردم و انجام ندادن امر به معروف و نهی از منکر سبب تسلط اشرار خواهد شد و عدالت فراموش می شود.

گرانی کمر مردم را شکسته است
خطیب جمعه اهواز با اشاره به گرانی بی رویه در ماههای اخیر گفت: گرانی واقعا کمر مردم را شکسته و قاطبه مردم قادر نیستند نیازهای اصلی خود را تامین کنند.
وی گفت:دولت باید نظارت خود را افزایش دهد و اجازه ندهد عده ای با سوء استفاده از فضای موجود بر مردم فشار بیاورند و دولت را نیز بدنام کنند.
حجت الاسلام موسوی فرد گذری کوتاه به وضعیت بورس نیز زد و گفت: سرمایه ۴۰میلیون نفر در بورس به مخاطره افتاده و دولت باید فکر و تدبیری برای افراد متضرر داشته باشد تا اقتصاد کشور به ثبات برسد.
وی از نقش دولت در کاهش قیمت سیمان و آهن و ثبات نسبی در قیمت مسکن قدردانی کرد و گفت:خوشبختانه دولت در چند ماه کوتاه فعالیت خود پرداخت حقوق کارکنان را بدون خلق پول و استقراض از بانک مرکزی انجام داده است و این یک موفقیت برای دولت سیزدهم است.

مصرف زدگی بلای جامعه اسلامی است
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز مصرف زدگی را بلای جامعه اسلامی بیان کرد و گفت:براساس آموزه‌های دینی مصرف زدگی و اسراف از رفتارهای شیطانی است که خداوند را مورد خشم و غضب قرار می‌دهد و برکات و نعمات الهی را کم خواهد کرد.
وی افزود: اسراف ، مصرف بی ادبانه از نعمت های الهی است و ترویج آن با اعمال مسرفانه ، در تضاد کامل با سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
وی با بیان اینکه در کشور ما برخی اسراف و در مصرف زیاده روی می کنند و به بیانی دیگر مسرف هستند افزود: از عدالت به دور است که عده ای در تهیه نیازهای اساسی زندگی درمانده باشند و عده ای با ریخت و پاش و اسراف نمک به زخم دردمندان و قشرهای کم درآمد می پاشند.
خطیب جمعه اهواز با استناد به برخی روایت های رسیده از امامان معصوم (ع) میانه روی و اعتدال را مایه برکت و نزول برکات الهی توصیف کرد و اظهار داشت:اگر در سبک زندگی ایرانی اسلامی میانه روی داشته و اسراف نکنیم خداوند لطف و رحمت الهی قرار می گیریم و برکات خداوند مادی و معنوی خداوند برما نازل خواهد شد.
حجت الاسلام موسوی اساس سبک و الگوی زندگی ایرانی اسلامی را نحوه مصرف و میانه روی در زندگی خواند وافزود:مصرف وسیله است برای رفع نیازهای مادی و ادامه زندگی و اگر مصرف هدف شد مصرف زدگی در جامعه گسترش و ترویج می شود و انسان از هدف های متعالی و الهی دور خواهد شد.
وی گفت: مصرف به خودی خود چیز بدی نیست چرا که بدون مصرف ، زندگی انسان دچار مشکلات مادی و معنوی می شود ولی آنچه بد و منکر است مصرف زدگی و تبدیل وسیله (مصرف)به هدف(مصرف زدگی و اسراف) است.
وی در این خصوص با تبیین سخنان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ که به موضوع مصرف و مصرف زدگی در جامعه که ازآسیب های اجتماعی جامعه ما است اظهار داشت:تبیین الگوی مصرف از مطالبات رهبری است چیزی که تاکنون بر زمین مانده و در نتیجه کشور ما در دنیا به عنوان یک کشور مصرف زده و مسرف شناخته شده است این بلای جان کشور اسلامی است.

واکسن نزده ها مقاومت نکنند
امام جمعه اهواز به افرادی که به بهانه های واهی و غیرعلمی و به اجتهاد خود واکسن کرونا نزده اند هشدار داد و گفت: واکسن نزده ها مقاومت نکنند و اجازه دهند تا با تکمیل واکسیناسیون کشور به ویروس کرونا خلاصی یابد.
وی گفت:وقتی رهبری واکسن می زنند چرا برخی از ما مقاومت می کنیم و مدعی می شویم که واکسن کرونا ، آب مقطراست!
وی گفت: کسانی که مدعی هستند واکسن کرونا آب مقطر است چرا در برخی عوارض ایجاد می کند ، آب مقطر که عوارض ندارد.

ضرورت ترویج استغفار
امام جمعه اهواز با بیان ضرورت عمومی کردن استغفار بخصوص در شب جمعه و روز جمعه اظهار داشت:همیشه باید در پیشگاه خدا استغفار کرد و این سبب نزدیکی انسان به خدا می شود.
وی گفت: بر اساس روایات رسیده ، استغفار برای رفع بیماری ها از جمله کرونا راهگشا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار