نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم ارزانی اجناس و کالاهاست گفت: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 12 November 2021

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم ارزانی اجناس و کالاهاست گفت: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز بیان کرد: بسیاری از جوانان برای تامین معیشت خانواده و سفره خود با مشکلات جدی روبه رو هستند.

وی افزود:از رییس جمهوری می‌خواهیم ترتیبی اتخاذ کند تا برخی کالاهای اساسی دراختیار خانواده های نیازمند قرار گیرد؛ افزایش برخی اقلام ممکن است میلیاردها ریال درآمد داشته باشد اما تنها اقشار ضعیف جامعه آسیب می بینند.

وی گفت: در یکی از کشورهای همسایه پنج درصد مواد لبنی افزایش یافت و مردم سه روز این محصولات را نخریدند ، نه تنها قیمت بازگشت بلکه پنج درصد نیز ارزان تر از قبل ارایه شد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: ما نمی گوییم مردم خرید نکنند اما می‌توانند چنین محصولاتی را کمتر خریداری کنند؛ مسبب بخشی از گرانی ها خود ما هستیم و امید است با همکاری دولت بتوانیم شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

وی همچنین افزود: کوتاه کردن دست دلالان و اعدام مفسدان اقتصادی در کاهش قیمت ها تاثیرگذار است.

الگوی صحیح مصرف باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کند

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: الگوی مصرف، خوراک ، مسکن و تفریح از الگوهای به هم پیوسته هستند؛از اوایل دهه ۷۰ به بعد سبک‌های زندگی بر جامعه ما حاکم ، که متاسفانه جامعه را دست‌خوش برخی مسایل کرد.

وی بیان کرد: الگوی صحیح مصرف یکی از سبک هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد ؛ استفاده صحیح از نعمت های الهی از بزرگترین دغدغه پیشوایان دینی ما است.

وی ادامه داد: دولت انقلابی به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست اما جامعه ما گرفتار مصرف‌گرایی است که باید الگوی صحیح مصرف جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: امروز ایران در شمار کشورهای پرمصرف قرار دارد؛ کشوری مثل روسیه گاز بیشتری دارد اما نه تنها روسیه بلکه کشورهای آسیایی نیز اینگونه مصرف نمی‌کنند.

وی ادامه داد:در کجا مرسوم است که میلیاردها متر مکعب آب شیرین را به فاضلاب بریزند؟؛ ایران مصرف بیش از ۳۶ درصد بنزین کل غرب آسیا را دارد که باید در این زمینه الگوی مصرف صحیح در جامعه ایجاد شود.

اما جمعه اهواز همچنین بر حضور مردم در آیین نماز جمعه تاکید کرد و گفت: نباید تنها برای ثواب در نماز جمعه شرکت کنیم بلکه نماز جمعه باید به یک کلاس درس تبدیل شود ؛ انسان ها در پایان هرماه باید زندگی خود را بررسی کنند که چه درس هایی آموخته‌اند.

وی درباره تحولات اخیر عراق نیز و سوقصد به جان نخست وزیر عراق را محکوم کرد و افزود:برخی افراد با هدف ایجاد بی ثباتی در عراق سعی دارند به اهداف خود دست یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار