معاون اقتصادی رئیس جمهوری:
معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: باتوجه به آغاز ساماندهی اسکان اهالی زلزله زده اندیکا ضروری است واحدهای مسکونی متناسب با سبک زندگی مردم بازسازی شوند.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 04 November 2021

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: باتوجه به آغاز ساماندهی اسکان اهالی زلزله زده اندیکا ضروری است واحدهای مسکونی متناسب با سبک زندگی مردم بازسازی شوند.

محسن رضایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران یکی از اهداف سفر امروز خود به خوزستان را بررسی وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا عنوان کرد و افزود: آواربرداری از این مناطق در نقاط مختلف زلزله زده اندیکا شروع شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برخی از مردم نسبت به نوع اسکان و بازسازی در منطقه نکاتی را دارند، گفت: با توجه به بافت منطقه برخی از اهالی حاضر به اسکان در کانکس‌ها نیستند لذا عملیات بازسازی مناطق زلزله زده باید متناسب با سبک زندگی مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه اسکان موقت اهالی در حال انجام است، افزود: تلاش دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان، اسکان قابل قبول مردم پیش از فصل سرما و آغاز بارندگی‌ها است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اضافه کرد: احشام اهالی زلزله زده باید ساماندهی شوند تا در جریان آغاز سرما و بازندگی‌ها دچار آسیب احتمالی نشوند.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ که بزرگترین آنها ۵.۷ درجه ریشتر بود در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد و اندیکا رخ داد.

به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرده‌اند.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند و شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

برچسب ها: محسن رضایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار