مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: پیش بینی می‌شود نزدیک به ۱۲۳۵ تن ارقام مختلف زیتون روغنی از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه صنایع غذایی شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 01 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: پیش بینی می‌شود از اوایل آبان ماه تا پایان آذر ماه آتی نزدیک به ۱۲۳۵ تن ارقام مختلف زیتون روغنی از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه صنایع غذایی شود.

او با بیان سطح ۵۵۰ هکتاری باغ‌های زیتون شهرستان بیضاء تصریح کرد: باتوجه به اقتصادی بودن، ۴۵ درصد از باغ‌های زیتون این شهرستان به ارقام روغنی اختصاص دارد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ارقام زیتون تخم کبکی، کنسروالیا، زرد، دزفول، شنگه، فیشمی، شیراز و دراک در باغ‌های شهرستان بیضاء ابراز کرد: برخی ارقام مانند رقم زرد بهترین کیفیت در سطح کشور را دارد و درصد روغن احصاء شده با توجه به شرایط محیطی و زمان برداشت از ۱۵ تا ۲۲ درصد متفاوت است.

او افزود: به دلیل نبود صنایع روغن کشی، مقدار کمی از زیتون تولیدی در شهرستان روغن گیری می‌شود و عمده تولید این محصول به کارخانه‌های روغن گیری در شهرستان‌های شمالی و شیراز ارسال می‌شود.

گفتنی است، روغن زیتون در مقایسه با سایر چربی‌ها راحت‌تر هضم می‌شود و می‌تواند باعث کاهش کلسترول خون شود؛ همچنین به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی و رنگیزه‌های گیاهی از ابتلا به انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

 

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار