رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۵ واحد آهن فروش در اهواز به دلیل ثبت نام نکردن در سامانه توسعه تجارت متخلف شناخته شده و پرونده تخلف برای آنها تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ 27 October 2021

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۵ واحد آهن فروش در اهواز به دلیل ثبت نام نکردن در سامانه توسعه تجارت متخلف شناخته شده و پرونده تخلف برای آنها تشکیل شد.

امیر حسین نظری  با بیان اینکه ارزش ریالی این تعداد پرونده بیش از ۶۲ میلیارد و ۴۹۸ میلیون است افزود: بازرسی ها در خصوص ثبت نام نکردن واحدهای مختلف صنفی و صنعتی در سامانه توسعه تجارت از سوی این سازمان همچنان ادامه دارد.
وی گفت: طبق دستور وزارت صمت تمامی اصناف و شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی باید در سامانه توسعه تجارت ثبت نام کنند و میزان ذخیره کالا و ورود و خروج و عرضه کالا در این واحدها در این سامانه ثبت و اعلام شود.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: این دستور العمل به منظور شفاف سازی ذخیره سازی، عرضه و میزان تولید کالاها است تا با نظارت هر چه بیشتر،تخلف در این بخش به کمترین حد خود برسد.

نظری ادامه داد: متاسفانه با وجود اطلاع رسانی و آموزش هایی که توسط این سازمان انجام گرفت اما هنوز واحدهای و شرکت های زیادی هستند که در این سامانه ثبت نام نمی کنند.

وی گفت: ثبت نام نکردن واحدهای صنفی و صنعتی در این سامانه تخلف محسوب شده و در صورت عرضه کالا، تخلف عرضه خارج از شبکه تلقی خواهد شد.

همه گروه‌های صنفی و تولیدی و خرده فروش و عمده فروش باید فعالیت اقتصادی خود را در سامانه توسعه تجارت به آدرس www.ntsw.ir ثبت کنند. با ثبت کالا در این سامانه، سازمان صمت راحت‌تر می‌تواند کالا را رصد و متخلفان را شناسایی کند. هرگونه فروش کالا به عنوان عرضهِ خارج از شبکه و قاچاق تلقی شده و برابر با قانون با آن برخورد خواهد شد.

برچسب ها: امیر حسین نظری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار