استاندار خوزستان گفت: برخی از صنایع استان به دلیل معوقات و بدهی‌ خود به بانک‌ها و بیمه تعطیل، و یا با مشکلات فراوانی روبه رو شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ 27 October 2021

 استاندار خوزستان گفت: برخی از صنایع استان به دلیل معوقات و بدهی‌ خود به بانک‌ها و بیمه تعطیل، و یا با مشکلات فراوانی روبه رو شده‌اند.

صادق خلیلیان در حاشیه بازدید سرزده خود از شهرک های صنعتی شماره ۳ ، چهار و پنج اهواز، و شرکت فولاد آتیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوزستان استانی است که به لحاظ صنعت در کشور پیشرو است و وجود شهرک ها و نواحی صنعتی در آن، ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال بزرگی را در این استان به وجود آورده و موجب ارزش افزوده خوبی برای کشور و استان شده‌اند.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی نقاط قوت خوزستان هستند و در تولید ناخالص استان سهم بسزایی دارند این در حالی است که با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بخشی از این صنایع در تامین مواد اولیه از طریق بورس دچار مشکلات زیادی هستند.

خلیلیان با اشاره به اینکه برخی از این صنایع مطالباتی از شرکت‌های بالا دستی مثل صنعت نفت، فولاد و ... دارند افزود: اگر این صنایع مطالبات خود را دریافت کنند می توانند با سرعت بیشتری کار خود را انجام دهند.

وی گفت: دنبال این هستیم که با پیگیری و پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف، مشکلات بر سرراه صنایع را برداریم تا در کاهش نرخ بیکاری و افزایش رفاه اقتصادی استان تاثیر بیشتری را داشته باشند.

در خوزستان ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که پنج شهرک صنعتی آن در اهواز فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار