مسوول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: ۵۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و هنری در فضای مجازی و حضوری متناسب با شرایط کرونایی همزمان با هفته بسیج دانش آموزی (هشتم تا ۱۴ آبان)در خوزستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 27 October 2021

سرهنگ امیر قمرزاده  در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با تشریح برنامه های این هفته افزود: افتتاحیه هفته بسیج دانش‌آموزی در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای اهواز، همایش فرماندهان حوزه ها و نواحی، تجلیل از نخبگان دوره یاوران ولایت، دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و اجرای مانور پدافند غیرعامل در ۲۸ مدرسه خوزستان از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.
وی تجلیل از برگزیدگان لیگ علمی "پایا" را از دیگر برنامه های این هفته بیان کرد و گفت: بسیج دانش آموزی در راستای استعدادیابی و ارتقای ظرفیت های علمی دانش آموزان بسیجی، لیگ علمی پایا را طراحی کرده است که در این لیگ ۳۰۰ تیم پنج نفره شرکت کردند و در این هفته از برگزیدگان این لیگ تجلیل می‌شود.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان با اشاره به اجرای ۲ پویش "نوجوان پلاس" و "دنیای بدون آمریکا" در این هفته افزود: پویش نوجوان پلاس در رشته های مختلف هنری و پویش دنیای بدون آمریکا در قالب مصاحبه‌هایی از دانش آموزان برگزار می‌شود.
قمرزاده ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی، نشست با والدین دانش آموزان با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، نواختن زنگ ایثار و استکبار ستیزی در مدارس، آشنایی با مشاغل شغلی در شادگان، تجمع ۱۳ ساله ها در رامشیر و همچنین صبحگاه مشترک در دزفول از جمله برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شوند.
وی، گفت: بسیج دانش آموزی خوزستان تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته نوشت افزار در قالب پویش "هم کلاسی مهربان "به دانش آموزان نیازمند خوزستان اهدا کرده است.
قمرزاده با اشاره به برنامه ریزی برای راهپیمایی ۱۳ آبان در خوزستان بیان کرد:بر اساس آخرین تصمیم گیری صورت گرفته در استان، این راهپیمایی به صورت حضوری و محدود برگزار می شود که در صورت تغییر شرایط کرونایی ، احتمال برگزار نشدن آن وجود دارد.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان در ادامه با گرامیداشت هشتم آبان مصادف با سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده گفت: شهید فهمیده و بهنام محمدی پرچم داران نوجوانانی هستند که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.
قمرزاده، شهید علی لندی را ادامه دهنده مکتب شهدای نوجوان دفاع مقدس دانست و افزود:بیش از سه هزار شهید بسیج دانش آموزی در استان خوزستان وجود دارد.
وی در ادامه آمریکا را نماد استکبار جهانی دانست و گفت: پیام اصلی این هفته استکبارستیزی و مبارزه با زیاده خواهی ابرقدرت های مادی به ویژه رژیم استکباری آمریکا است.
قمرزاده با بیان اینکه سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان به دنبال ایجاد اهمیت هسته مرکزی روان شناسی است ادامه داد:این هسته مرکزی با مشارکت اساتید و روحانیان برجسته در زمینه روان شناسی در راستای کاهش آسیب های روانی کودکان و نوجوانان در مدارس فعال می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرهای خوزستان افزود: این طرح با مشارکت طلاب و روحانیان در ۳۰۰ مدرسه در حال برگزاری است که در قالب این طرح طلاب در یک دوره ۶ ماهه، با حضور در مدارس، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را اجرا می‌کنند.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان، به اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده اندیکا اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰۰ بسته نوشت افزار تاکنون میان دانش آموزان مناطق زلزله زده اندیکا توزیع شده است.
سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان در یک هزار و ۴۰۰ مدرسه استان دارای پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی و در کل استان ۵۷ ناحیه بسیج دانش آموزی است. هشتم تا ۱۴ آبان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده و شعار امسال این هفته "نوجوانان انقلابی پیشگامان گام دوم انقلاب "است.
یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در خوزستان در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۷۸ هزار تن عضو بسیج دانش آموزی استان هستند.
امسال جذب ۳۵هزار دانش آموز جدید خوزستانی در بسیج دانش آموزی در سه دوره ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه هدف گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار