استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند خطاب به پیامبر (ص) فرمود که مادامی که شما در میان مردم هستید، خداوند عذاب خود را به آن‌ها نازل نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 24 October 2021
 استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند خطاب به پیامبر (ص) فرمود که مادامی که شما در میان مردم هستید، خداوند عذاب خود را به آن‌ها نازل نمی‌کند.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی ترجمه فارسی دانشنامه امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) که در بیت آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، عنوان کرد: تمام بت‌ها در هنگام تولد پیامبر اکرم (ص) سرنگون شدند.

او افزود: تمامی بت‌ها به دستان مبارک امیرالمومنین (ع) در هم شکسته شد؛ بت‌های نفس اماره، شهوت، غفلت و ... و بت‌های درونی و برونی هم با ولایت آن حضرت شکسته می‌شود.

خطیب حوزه علمیه تصریح کرد: خشک شدن دریاچه ساوه هم از دیگر اتفاقاتی بود که هنگام ولادت پیامبر اکرم (ص) رخ داد؛ آتشکده هزارساله در فارس هم نگذاشته بودند که خاموش شود، با تولد پیامبر گرامی اسلام خاموش شد.

او یادآور شد: پیام میلاد پیامبر گرامی اسلام به اهل ایمان این است که اهل مهربانی به دنیا آمد؛ آن رحمت خاص اختصاص به مومنین دارد و مردم نیز از این رحمت محروم نشدند؛ چرا که خداوند خطاب به پیامبر (ص) فرمود که مادامی که شما در میان مردم هستید، خداوند عذاب خود را به آن‌ها نازل نمی‌کند.

گنجی تاکید کرد: بعد از پیامبر اسلام (ص) هم اهلبیت ایشان دارای تمامی این خصال هستند و مادامی که در بین مردم هستند، خداوند عذابی به آن مردم نازل نمی‌کند.
 
منبع: شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار