مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون هفت هزار و ۶۵۳ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 23 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، حسین محمودی اظهار داشت: اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است که آثار مثبتی در شناسایی، بیماریابی، قرنطینه و کنترل این بیماری داشته است.

وی اضافه کرد: از هفته گذشته تاکنون هفت هزار و ۶۵۳ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۲ هزار و ۵۹ نفر مثبت اعلام شده است.

دکتر محمودی با بیان اینکه قطع زنجیره کرونا مستلزم همکاری و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی است، افزود: در همین راستا طرح «مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹» به شیوه محله و خانواده محور (طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) توسط وزارت بهداشت و سازمان بسیج طراحی و اجرا شده که تاکنون آثار مثبتی را به همراه داشته است.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده تاکنون ۳۲ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۵۹۷ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

محمودی با اشاره به اینکه به ۱۰ هزار و ۷۳ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم ارائه شد، افزود: در طول هفته گذشته به یک هزار و ۹۳۹ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

وی رهگیری هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه خانگی و غیرخانگی، اطلاع رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها، تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری را از مهمترین راهبرد‌های اساسی این طرح ملی برشمرد و یادآور شد: از آنجا که شناسایی و جداسازی افراد مشکوک در منزل و محل کار مانع از تماس آن‌ها با افراد دیگر می‌شود، باید با رهگیری سریع افراد در معرض تماس با یک فرد کرونا مثبت، زنجیره انتقال را قطع کرد.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه با همت جهاد همگانی که با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور انجام می‌شود شرایط کرونایی تغییر یافت، گفت: امیدواریم با همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تمهیدات لازم برای ادامه این روند، سیر نزولی بیماری حفظ شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار