رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه جاری سه میلیون و ۸۱۰ هزار و ۷۴۱ دُز واکسن در خوزستان تزریق شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ 22 October 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه جاری سه میلیون و ۸۱۰ هزار و ۷۴۱ دُز واکسن در خوزستان تزریق شد.
دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: از این تعداد ۲ میلیون و ۴۸۸ هزارو ۳۸۵ نفر دُز اول، یک میلیون و ۳۱۸ هزارو ۸۳۵ نفر دُز دوم و سه هزار و ۵۲۱ نفر دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.
وی گفت: تا کنون ۶۶.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز اول واکسن و ۳۵.۲ درصد نوبت دوم واکسن خود را در خوزستان دریافت کرده اند.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از جمعیت بالای ۱۸ سال استان، ۶۸.۳ درصد دُز اول و ۴۰.۰۱ درصد دُز دوم خود را دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت: شهر دهدز با ۲۰ هزار و ۷۴۰ واکسن و با پوشش ۸۵ درصد نوبت اول و ۴۹ درصد نوبت دوم رتبه اول پوشش واکسیناسیون را در استان نسبت به جمعیت خود کسب کرده است.
ابول نژادیان افزود: شهرستان بهبهان نیز با تزریق ۲۱۵ هزارو ۹۷۸ دِز و پوشش ۸۴ درصد جمعیت مورد هدف در نوبت اول و ۵۳ درصد نوبت دوم رتبه بعدی واکسیناسیون استان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در شرق اهواز نیز ۶۰۰ هزارو ۵۴۷ نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند که ۷۹ درصد در نوبت اول و ۴۸ درصد در نوبت دوم واکسن زده اند و در غرب اهواز هم۵۱۳ هزار و ۶۲۷ نفر برای واکسن کرونا اقدام کرده که ۷۵ درصد نوبت اول و ۴۰ درصد نوبت دوم خود را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: شهرستان های شادگان با ۴۹ هزار و ۸۰ ،کرخه۳۲ هزار و ۶۲۵، کارون ۷۶هزارو ۲۲۵، دشت آزادگان۵۵ هزار و ۱۶، خرمشهر۹۸ هزار و ۴۵۰ و حمیدیه۲۹ هزار و ۴۵۶ دُز واکسن کمترین جمعیت را علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه کرده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون دانش آموزان استان تا کنون ۵۳.۲ درصد آنان نوبت اول و ۱.۵ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.
وی گفت: اگر یک شهر در خوزستان به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد می توانیم به عنوان الگو در کشور معرفی کنیم که دهدز این ویژگی ها را دارد. وی نقش واکسن را در کاهش ابتلا به بیماری و نیز مرگ و میر ناشی از آن را بسیار موثر دانست و از همه خوزستانی ها خواست تا برای دریافت واکسن خود تعجیل کرده تا در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای اولین بار روز گذشته استان یک فوتی داشته و اهواز نیز بدون فوتی گزارش شده که این نقش واکسن در مهار کرونا را به اثبات می رساند. استان خوزستان سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار