مدیر کل شیلات خوزستان گفت: صید میگوی سفید در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس از شنبه اول آبان ماه آزاد شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 22 October 2021

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: صید میگوی سفید در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس از شنبه اول آبان ماه آزاد شد.

فتح الله ابوعلی افزود:بر اساس مصوبه کمیته مدیریت صید و نتایج حاصل از گشت های تحقیقاتی، و موافقت پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور ، صید میگوی سفید در صیدگاه های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش از اول آبان ماه سال جاری تا اطلاع بعدی آزاد است.
وی اظهارداشت:در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج ها و قایق ها و در خوریات واسطه و درویش فقط برای قایق ها مجوز صید میگوی سفید صادر می‌شود.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای همه موتورلنج ها، هفت روز و برای قایق ها سه روز خواهد بود.
ابوعلی با تاکید بر اینکه شناورهای صیادی باید سایبان، گواهی سم پاشی و بهداشتی مجهز باشند افزود: تخلیه، حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای مقررات خواهند بود.
به گفته وی صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش در طول مدت صید میگو ممنوع بوده و صیدگاه بحرکان به عنوان منطقه مجاز صید ماهی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد:مجوز شناورهایی که محصول خود را در بنادر تخلیه نمی‌کنند و یا محصول خود را در دریا به فروش می رسانند تمدید نمی‌شود.
به گزارش ایرنا ممنوعیت دوره‌ای صید ماهی و میگو در طول سال با هدف صیانت از ذخایر آبزیان و امکان تخم ریزی ، اشتغال صیادان و جلوگیری از نابودی گونه‌های ژنتیکی باارزش آبزیان در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس اعمال می شود.
صیادان خوزستان سالانه ۳ تا سه هزار میگوی سفید و صورتی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می‌‎کنند.
قاچاق صید ، فعالیت صیادان و شناورهای غیرمجاز، صید در زمان ممنوعیت ، ورود شناورهای کشورهای بیگانه به محدوده صیدگاههای خوزستان ، صید ترال و سنگینی ناوگان صیادی از چالش صید و صیادی در خوزستان است.
حدود سه هزار فروند قایق و شناور صیادی در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار