معاون مرکز بهداشت کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ارائه کارت واکسن دیجیتال شرط حضور اصناف و کارکنان ادارات این استان در محل کار از اول آبان ماه سال جاری است.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 21 October 2021

ارائه کارت واکسن دیجیتال شرط حضور اصناف و کارکنان ادارت کرمانشاه در محل کار

سارا شاه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به آخرین روند تزریق واکسن کرونا در استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدای آبان ماه سال جاری تمامی کارکنان و کارمندان ادارات باید حداقل یک دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، این موضوع با جدیت در سراسر این استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به جعل کارت واکسن توسط برخی افراد سودجو افزود: با توجه به ثبت اسامی افرادِ واکسینه شده در سامانه های سطح اول بهداشت، فقط کارت دیجیتال واکسیناسیون قابل قبول است که افراد می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir این کارت را دریافت کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: مردم با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون نسبت به طریق تزریق واکسن کرونا اقدام کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود.

شاه‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در استان کرمانشاه با ظرفیت بالا نسبت به تزریق واکسن کرونا برای مردم اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا احتمال ابتلا، بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا را به شدت کاهش می‌دهد، گفت: از بهمن ماه سال گذشته که واکسیناسیون کادر درمان آغاز شد، آمار مرگ و میر این افراد کاهش پیدا کرده و ایمنی جمعی در افراد ایجاد شده، بنابراین واکسیناسیون چرخش ویروس کرونا را در جامعه کاهش داده و شیوع آن را همچون شیوع بیماری آنفلوانزا می‌کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: واکسیناسیون میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد بالای ۶۰ سال را به شدت کاهش داده و درصد فوتی‌های کرونایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این افراد بسیار کمتر شده که این امر بیانگر میزان اثرگذاری واکسن کرونا است.

به گفته وی ایمنی بدن ۲ الی سه هفته پس از تزریق دُز دوم واکسن کرونا در بدن افراد ایجاد می‌شود، اگر چه رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات پس از تزریق واکسن همچنان ضروری است.

شاه آبادی تاکید کرد: واکسن کرونا همچون سایر واکسن‌ها تزریق شده و شایعات فضای مجازی نباید مورد توجه مردم قرار گیرد، لذا هر چه زودتر نسبت به واکسیناسیون علیه ویروس کرونا اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار