در جلسه اصحاب رسانه با مدیر روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رخ داد:
در جلسه ای که اصحاب رسانه با وردک مدیر روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز و همچنین با حضور آقای جمشیدی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و یوسفی مسئول توزیع آگهی های مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص نحوه ی توزیع آگهی ها به نشریات محلی داشتند، بخشی از مشکلات توزیع آگهی میان روزنامه های استانی مرتفع شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 20 October 2021

در جلسه ای که اصحاب رسانه با وردک مدیر روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز و همچنین با حضور آقای جمشیدی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و یوسفی مسئول توزیع آگهی های مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص نحوه ی توزیع آگهی ها به نشریات محلی داشتند، بخشی از مشکلات توزیع آگهی میان روزنامه های استانی مرتفع شد.
در این نشست دکتر افشار پرویزی بابادی مدیرخانه مطبوعات خوزستان گفت: شرکت های تابعه وزارت نفت در خوزستان آن گونه که باید و شاید حق رسانه های استان را نداده اند، این در حالی است که در تمامی اتفاقات و مناسبت ها و پوشش اخبار این شرکت ها، رسانه های خوزستان پیشتاز هستند و بعضا بدون بار مالی در حال انتشار اخبار شرکت های نفتی و گازی هستند.
وی ادامه داد: متاسفانه شرکت گاز استان خوزستان آگهی هایی که بین 10 تا 12 کادر ابعاد دارند را با نامه نگاری از ما می خواهد که در 4 و یا 6 کادر منتشر نمائیم که این مدل انتشار بیشترین به انتشار ذره بینی معروف است و مخاطبین باید با ذره بین این آگهی را مطالعه کنند که انتظار می رود مسئولین در این زمینه تجدید نظر کنند.
مدیر خانه مطبوعات خوزستان گفت: یکی دیگر از خواسته های ما توجه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به پایگاه های خبری است، متاسفانه علیرغم اینکه پایگاه های خبری در انتشار اخبار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بسیار خوب عمل می کنند، اما پرداخت وجه ناچیزی به پایگاه های خبری باعث مشکلاتی برای اداره کردن پایگاه ها شده است و بعید می دانم هیچ کدامیک از رسانه های تهرانی که تا دیروز تمامی آگهی های مناطق نفتخیز جنوب را تحت سیطره خود درآورده اند چنین اقدامی را انجام دهند.
پرویزی بابادی اضافه کرد: همچنین اینکه آگهی های مناطق نفتخیز جنوب هم درخواست 6 کادری دارند که باز هم موضوع ذره بینی شدن در آن به چشم می آید و انتظار می رود به این موضوع رسیدگی شود.
وی ضمن تشکر از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای توزیع آگهی ها به صورت 50 درصد برای نشریات محلی و 50 درصد برای نشریات سراسری گفت: این موضوع می بایست مدتها پیش رخ می داد تا شاهد حجم وسیعی از انتشار آگهی ها در روزنامه های سراسری نباشیم و مطبوعات خوزستان هم از این موضوع بهره مند می شدند.
پرویزی بابادی گفت: یکی دیگر از خواسته های ما شفاف سازی در زمینه پرداخت وجه آگهی ها به روزنامه های سراسری است، زیرا نمایندگی های خوزستان متاسفانه در این زمینه با مشکلات مواجه هستند و علیرغم تلاش فراوانی که برای جذب آگهی و همچنین وصول مطالبات می کنند اما از زمان پرداخت و میزان پرداخت وجه به حساب روزنامه ها بی خبر هستند تا بتوانند مطالبات خود را از روزنامه ها پیگیری نمایند که امیدواریم شرکت نفت در این زمینه با سرپرستی ها هماهنگی های لازم را به عمل آورند.
مدیرخانه مطبوعات خوزستان در پایان گفت: تعجیل در پرداخت مطالبات رسانه ها و استمرار در جلسات جهت رفع مشکلات از دیگر خواسته های جدی ما است.
در ادامه عباس مطر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خوزستان گفت: حمایت از روزنامه های محلی یک امر ضروری است و پیمانکاران سراسر کشور باید از طریق روزنامه های محلی آگهی های نفتی را پیگیری کنند که این امر با وجود فضای مجازی امکان پذیر است.
وی ادامه داد: روند پرداخت مطالبات باید تسریع یابد و این امر از طریق استان انجام شود، متاسفانه بارها اسناد روزنامه ها بخاطر یک اشکال جزئی مجدد در مسیر پرداخت قرار میگیرد و باعث تاخیر چند ماهه می شود که در این موضوع باید تجدید نظر شود.
همچنین در ادامه شهرام گراوندی مدیر برنامه ریزی خانه مطبوعات خوزستان گفت: کشف نفت در مسجدسلیمان و توسعه این صنعت در آبادان و خوزستان، موجب گشایش دروازه مدرنیته به کل ایران شد. همه جای کشور و در سراسر جهان ، خوزستان را با نفت آن می شناسند.
وی ادامه داد: مناطق نفت‌خیز جنوب باید به مسوولیت های اجتماعی و فرهنگی اش با تقسیم مساوی منابع به سراسر استان، در این امر پیشقدم باشد. حمایت از رسانه های استان از وظایف و در شمار مسوولیت های فرهنگی اجتماعی صنعت نفت است.
گراوندی تصریح کرد: اداره کل ارشاد به لحاظ تسلط بر تمامی رسانه های مجوز دار ( که ما در خوزستان به تنهایی ۴۰۸ رسانه ی مجوز دار داریم ) ، بهتر می تواند در خصوص توزیع عادلانه آگهی ها بر اساس پارامترهایی نظیر تولید محتوا، تیراژ، ضریب انتشار و ضریب کیفی به صورت منطقی تری عمل کند. اگر چه خود مبحث متکثر بودن و تعداد زیاد رسانه ها از نکات منفی هم هست که متاسفانه باعث افت کیفی تمام رسانه ها شده و رسانه ها به سمت کپی مطالب از همدیگر و نازل شدن محتوا سوق پیدا کرده اند.

برچسب ها: نفتخیز جنوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار