معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز در خصوص هرس درختان کنوکارپوس به وظیفه خود عمل کرده، اما با این حال علوم پزشکی سعی بر انداختن توپ در زمین شهرداری دارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ 19 October 2021

تلاش علوم پزشکی اهواز برای انداختن توپ در زمین شهرداری
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز در خصوص هرس درختان کنوکارپوس به وظیفه خود عمل کرده، اما با این حال علوم پزشکی سعی بر انداختن توپ در زمین شهرداری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز بابک محمدی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص اظهارات اخیر علوم پزشکی اهواز مبنی بر عدم هرس درختان کنوکارپوس و ایجاد آلایندگی تنفسی برای شهروندان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای سلامت و ابلاغیه مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان از تاریخ یکم شهریور امسال کار هرس درختان آغاز شده و گزارش هفتگی به فرمانداری، امور شهری و شوراها و بهداشت شرق و غرب اهواز ارسال می‌شود.

وی افزود: طبق آمار رسمی، ۱۱۳ هزار و ۴۱۴ درخت کنوکارپوس از سال گذشته نیاز به هرس داشتند که تا سال جاری ۷۳ هزار و ۳۲۳ عدد از آن تا ارتفاع یک و نیم متر هرس شده و نیاز به هرس ندارند؛ همچنین ۳۹ هزار و ۸۱۸ درخت دیگر در سال ۱۴۰۰ نیاز به هرس داشتند که از این تعداد تاکنون ۲۹ هزار و ۱۱۲ درخت هرس شده اند.

محمدی ادامه داد: به عبارت دیگر ۷۳ درصد از درخت هایی که به هرس نیاز داشتند تا کنون هرس شده و تا تاریخ پنجم آبان ماه مابقی این درختان نیز به طور کامل هرس می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز به مصوبه شورای سلامت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری اهواز در خصوص سلامت مردم ریسکی را نمی پذیرد، کار هرس درختان را طبق روال گذشته انجام می دهد.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ مستند و داده علمی از سوی علوم پزشکی به شهرداری اهواز مبنی بر سمی و مضر بودن کنوکارپوس ارائه نشده، اما شهرداری اهواز به وظیفه خود در خصوص هرس درختان بدون هیچ کاستی عمل می کند.

محمدی به عوامل آلاینده موجود در صنایع شهر اشاره کرد و گفت: تا به امروز از آخرین بارندگی اهواز تقریبا ۸ ماه می‌گذرد و طبیعتا آلاینده های موجود در هوا با اولین بارندگی بصورت باران اسیدی به زمین می آیند که بعضا مشکلات تنفسی را با خود به همراه دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز به عدم توجه علوم پزشکی به عملکرد هرس درختان توسط شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: شهرداری به وظایف قانونی خود درخصوص هرس درختان عمل کرده، اما باز هم علوم پزشکی خواستار آن است که توپ را در زمین شهرداری بیاندازد تا بار مسئولیت خود را سبک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار