سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به میانگین شکل‌گیری پیک ویروس کرونا در هر ۴ ماه و آغاز حتمی پیک جدید در آبان ماه، گفت: مراسم 13 آبان باید با زمان کوتاه‌تر، جمعیت کم‌تر و فاصله‌گذاری بیشتر برگزار شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 19 October 2021

 

حسین قناعتی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: در طول مدتی که ویروس کرونا رصد شده است، هر ۴ ماه یکبار این ویروس پیک دارد و طی برآورد منحنی مطالعاتی پس از طی ۵ دوره پیک، بی‌شک در آبان ماه پیک جدید آغاز خواهد شد.

وی افزود: در آمریکا در حال حاضر مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا به ۲ هزار نفر در روز رسیده و اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها دوچندان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در زمان دولت گذشته، برخی اقدامات غیرعلمی در مقابله با کرونا انجام گرفت و مثلا در بازه تعطیلات نوروز، به جای اعلام تعطیلی کلی، آخرین روز آن را تعطیل اعلام کردند که سال جاری نیز آن اشتباه تکرار شد.

قناعتی با اشاره مراسم ۱۳ آبان، گفت: ترجیح آن است که این مراسم با زمان کوتاه‌تر، جمعیت کم‌تر و فاصله‌گذاری بیشتر برگزار شود و ثابت شده است که در تجمعی پس از گذشت ۱۵ دقیقه وجود یا عدم وجود ماسک تاثیری نخواهد داشت و تنفس افراد با هم درآمیخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار