مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز به کشاورزان نسبت به کاهش دما و یخبندان در روزهای آینده در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 19 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد رضا فلاح نژاد گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد  بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر موج ناپایدار ضعیف و سرد در اواخر هفته از منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن در ارتفاعات سبب کاهش محسوس دما (چهار تا هفت درجه سانتیگراد)، یخبندان سطح زمین و رخداد خسارت به محصولات کشاورزی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: براین اساس تعویق کشت های پاییزه در استان البرز با توجه به کاهش محسوس دمای هوا، برداشت هرچه سریعتر ذرت علوفه ای و انتقال محصولات برداشت شده به مکانهای مسقف، برداشت محصولات حساس باغی بخصوص انگور، سیب، پسته، گردو و انبارداری محصولات توصیه می شود.

همچنین تنظیم دمای شبانه گلخانه ها و تامین سوخت مناسب در سالنهای تولیدی، گلخانه ها، دامداری، مرغداری ها و کارگاههای پرورش قارچ ضروری است.

بازدید از کلنی های زنبورعسل و در صورت نیاز فراهم نمودن تغذیه کمکی در کندوها (باتوجه به ماندگاری چند روزه هوای سرد در منطقه)، جابجایی کندوها به مناطق گرمسیر و پایین دست به دلیل پیش بینی کاهش دما در ارتفاعات استان البرز، اتخاذ تمهیدات لازم در جابجایی عشایر کرج و خودداری از انجام هرس سبز در درختان از دیگر توصیه های مدیریت بحران استانداری البرز با توجه به کاهش دما و یخبندان دراین استان بود.

وی تاکید کرد: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز، شهرستان ها وشهرداران باید  ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده، آمادگی لازم را بمنظور فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز ازجمله: اطلاع رسانی و هشدار بموقع از طریق رسانه های محلی، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی(درصورت نیاز) بعمل آورند .

فلاح نژاد گفت: همچنین همکاری با نیروهای امدادی، راهداری، امورحمل ونقل جاده ای، پلیس راهور و عوامل مردمی استان در این خصوص مورد انتظار و الزام خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار