فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل‌ذهاب:
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل‌ذهاب، هفته وحدت را فرصتی برای تجدید هم‌پیمان شدن و تحکیم همبستگی مسلمانان دانست و گفت: این اتحاد و یکپارچگی به طور قطع می‌تواند دشمن را شکست دهد.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 19 October 2021

هفته وحدت فرصتی برای تحکیم همبستگی مسلمانان است

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار «نوروز اکبری» با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) افزود: برنامه های هفته وحدت در شهرستان سرپل ذهاب با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: دیدار ائمه جمعه و جماعات اهل تشییع  و شورای تامین با حوزه علمیه اهل سنت شهرستان، برگزاری جشن بزرگ وحدت در محله صدرا در حوزه طرح کرامت، سرکشی خانواده شهدای اهل سنت از مهمترین برنامه های این هفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب، از دیگر برنامه های هفته وحدت به حضور در نماز جمعه اهل سنت، برگزاری مسابقات قرآنی در حرم احمد ابن اسحاق(ره)، جلسه هم اندیشی علمای اهل سنت و اهل تشییع در دفتر امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد.

سرهنگ پاسدار اکبری ادامه داد: مسلمانان باید با بصیرت کامل نقشه های دشمن را رصد کرده و با اتحاد و برادری با توطئه های دشمن مقابله کنند.

هفته وحدت ابتکار تاریخی حضرت امام (ره)

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) است و اهل تشیع معتقدند که آن حضرت در ۱۷ ربیع الاول متولد شده است.

در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۵۹۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.

این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در آن سکونت دارند.

به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وجود خُرده فرهنگ های فراوان از استان کرمانشاه به عنوان هندوستان ایران نام می برند، کرمانشاه از پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار