مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد ۲۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام خمینی (ره) طی مدت ۶ ماه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ 18 October 2021

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد ۲۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام خمینی (ره) طی مدت ۶ ماه اول امسال خبر داد.

عادل دریس دوشنبه اظهار داشت: ۲۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۳۳ تن انواع کالا در بازه زمانی یاد شده در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شد که بیش از ۱۴ میلیون تن از این میزان را کالای غیرنفتی و حدود ۹ میلیون تن از آن را کالای نفتی شامل می شود.

وی با اشاره به رشد هشت درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در ۶ ماهه نخست امسال در این مجتمع بندری افزود: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۷۱ هزار teu کالای کانتینری تخلیه و بارگیری شده است که نشان دهنده تداوم رشد پیوسته‌ این نوع کالا در مدت اخیر بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با پهلوگیری ۱۶۰ فروند کشتی حامل کالای اساسی در مدت یاد شده بیش از ۹ میلیون تن انواع کالای اساسی در این بندر بزرگ تجاری تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس از طریق آبراه خورموسی به آب‌های آزاد بین‌المللی وصل می‌شود و نقش مهمی در زنجیره تامین کالا ایفا می‌کند.

حدود ۸۵ درصد حجم واردات کالاهای اساسی(غلات و نهاده های دامی و طیور) از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می شود.

سال گذشته حدود ۱۴.۶میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار