به مناسبت سالروز زلزله آبان ماه ۹۶؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: به مناسبت سالروز زلزله آبان ماه ۹۶ مانور بزرگ زلزله در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 18 October 2021

تت

فرزین معتمدی با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: این جمعیت به عنوان بازوی توانمند دانشگاه علوم پزشکی در ابتدای شیوع کرونا نسبت به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدام کرده و در ورودی شهرها نسبت غربالگری کرونا را انجام داده است.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی در دی ماه سال ۹۹ که برای نخستین بار در کشور در استان کرمانشاه اجرا شد، امدادگران و جوانان هلال احمر به عنوان ناظران سلامت به همراه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در یک طرح محله محور به مناطق مشخصی مراجعه کرده و افراد مشکوک به کرونا را شناسایی و برای بستری ارجاع دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی افراد دارای مشکلات مالی در طرح شهید سلیمانی گفت: بسته‌های معیشتی در این طرح توزیع شده و هم‌اکنون در برخی از شهرستان‌های این استان در حال انجام است، یک هزار نفر روز امدادگر به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت کردند.

وی با اشاره به افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر استان کرمانشاه در تمامی شعب تابعه این استان در سال ۹۹ گفت: تجهیزاتی همچون کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن‌ساز، تخت و ویلچر در این بانک وجود داشته که بیماران نیازمند سرپایی برای کاهش بار مراجعات بیمارستانی می‌توانند با ارائه مدارک مورد تایید وسایل مورد نیاز خود را به صورت امانی دریافت کنند.

معتمدی افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یک صد و ۶۹ کپسول اکسیژن و ۶۴ دستگاه اکسیژن‌ساز داشته که قیمت هر کپسول اکسیژن پنج الی ۱۰ میلیون تومان و قیمت هر دستگاه اکسیژن‌ساز ۳۰ میلیون تومان بوده اما با توجه به وسعت استان کرمانشاه این تعداد موجودی ‌بانک امانت پزشکی محدود است.


وی با اشاره به اجرای طرح نذر سلامت توسط داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: در این طرح ماسک و مواد ضدعفونی کننده توزیع شده و علاوه بر مراسمات عزاداری توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر در استان کرمانشاه میان رای دهندگان فاقد ماسک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به طرح ملی یاران جوان اشاره کرد و گفت: ۱۸ تیم در پنج شهرستان کرمانشاه مستقر شده و به روند تزریق واکسن کرونا و افزایش سرعت واکسیناسیون کمک می‌کنند، جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند مرکز تجمیعی را برای افزایش سرعت واکسیناسیون راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه آمادگی احداث بیمارستان صحرایی با پنج چادر و ظرفیت بیش از ۳۲ تخت سیار در کمتر از ۱۲ ساعت را داشته و در شرایط اضطراری کرونایی میتواند چادرهایی با وسعت حدود ۲۴۰ متر و ارتفاع ۶ متر به صورت سامانه‌های سیار برای تزریق رمدسیویر در کنار بیمارستان‌ها بر پا کند.

معتمدی اشاره به داروخانه هلال احمر استان کرمانشاه گفت: این داروخانه مقابل بیمارستان آیت‌الله طالقانی بوده که توزیع داروهای کرونایی را از چند ماه گذشته بر عهده گرفته است.

وی افزود: تاکنون مبلغی حدود ۲ میلیارد تومان از جمعیت هلال احمر کشور برای استان کرمانشاه اخذ شده که این اعتبار برای کمک به افراد نیازمندی است که خدمات درمانی از بیمارستان دریافت کرده اما توانایی پرداخت آن را ندارند، این افراد با مراجعه به هلال احمر این استان با در دست داشتن مدارک معتبر بیش از ۷۰ درصد هزینه بیمارستانی آن‌ها تا سقف پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اجرای پویش همدلی و مواسات توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در مجموع به ارزش بیش از سه میلیارد تومان انجام شده که ارزش هر بسته برنج و حبوبات سرد ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان بوده که میان نیازمندانی که در طرح حاج قاسم سلیمانی شناسایی شدند، توزیع شد.
 
وی با اشاره به وضعیت مطلوب ناوگان لجستیک هلال احمر استان کرمانشاه افزود: ۲ دستگاه خودروی ایسوزو صفر کیلومتر به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر این استان اضافه شده و با افتتاح مرکز توانبخشی هلال احمر که تجهیزات آن از محل کمک‌های کشور کویت به زلزله زدگان استان کرمانشاه خریداری شده توان کمک‌رسانی هلال احمر افزایش پیدا کرده است.

معتمدی با اشاره به سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان کرمانشاه گفت: طی تفاهمنامه منعقد شده توسط جمعیت هلال احمر با استانداری کرمانشاه ساخت هفت پایگاه امداد و نجات در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، پاوه، جوانرود، هرسین، سرپل ذهاب و کنگاور منعقد شده که در چهار شهرستان مجوز آن اخذ و در حال حاضر در آن‌ها پایگاه‌های کانکسی وجود داشته و سایر شهرستان‌ها فاقد هرگونه پایگاهی هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۶ پایگاه ثابت امداد و نجات و سه الی پنج پایگاه فصلی موقت در استان کرمانشاه افزود: سرعت رسیدن تیم امداد و نجات هلال احمر در سر صحنه حادثه ۱۰ دقیقه بوده که با احداث هفت پایگاه مذکور قطعاً این زمان کاهش پیدا می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به برنامه احداث خانه‌های هلال گفت: خانه‌های هلال در دهیاری‌ها و روستاهای اقماری در فضای حدود ۱۲ متر مربع ایجاد می‌شود تا به عنوان انبار کوچک هلال احمر بوده و امدادرسانی‌ در روستاهای دورافتاده به کمترین زمان ممکن برسد.

وی تعداد خانه‌های هلال استان کرمانشاه را ۳۱۸ مورد اعلام کرد و تصریح کرد: این خانه‌ها برای دسترسی راحت‌تر برای ارزیابی سر صحنه حادثه و آمار خسارت ایجاد می‌شود.

معتمدی با اشاره به برگزاری مانور بزرگ زلزله در آبان ماه سال جاری به مناسبت سالروز زلزله ۲۱ آبان ماه ۹۶ گفت: این مانور برای محک زدن بازدهی و کارایی اعضای مدیریت بحران استان کرمانشاه است‌.
 
وی با اشاره به کمک سه میلیارد تومانی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ با محوریت بهزیستی گفت: این مبالغ برای کمک به افراد زیر پوشش بهزیستی در مناطق زلزله زده این استان بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار